3,0
6,0
11,96 χιλιόμετρα

18 εμφανίσεις, 0 αποθηκεύσεις

κοντά στην περιοχή Baqueira-Beret, Catalunya (España)

Ruta meravellosa feta en raquetes. Sortint des del Pla de Beret farem una volta fantàstica fins als estanys de Marimanha per afrontar la pujada al Cap de Marimanha pel seu vessant llevantí. Un cop saltem des del Portilhon de Marimanha, deixant el domini esquiable enrere, i fins a l'Estanhon deth Clòt deth Os la ruta esdevé solitària i preciosa.

Les dificultats de la ruta són:

- Desnivell fet, que a més es divideix en diferents trams de pujada i baixada (a tenir en compte si s'hi va esquiant per a treure i posar pells)

- La pujada al Pas dera Herradura (o Collada de Marimanha) és un bon tirapits. Jo vaig fer-la amb les raquetes posades fins al coll, però depenent de l'estat de la neu els grampons i piolets poden ser obligatoris

- Un cop coronat el Cap de Marimanha s'ha d'anar progressant per la seva aresta cap a ponent. El primer tram d'aquesta aresta és el més estret així que cal estar atent a no fer cap mal pas, segons la neu grampons i piolet obligatoris, i vigilar les cornises.

- La baixada cap al Clòt deth Os la fem sense arribar a la collada de Baciver. Inicialment la pendent és considerable, o sigui que un altre cop, segons l'estat de la neu, piolet i grampons absolutament necessaris.
Τόπος στάσης

CAP DE MARIMANHA (2.629 m)

CIRC DERA HERRADURA

COLLADA DE BACIVER

ESTANH DE BAISH

ESTANH DE NAUT DETH CLÒT DER OS

ESTANHON DETH CLÒT DER OS

LACS DE MARIMANHA

PAS DERA HERRADURA (COLLADA DE MARIMANHA)