2023 εμφανίσεις, 34 αποθηκεύσεις

κοντά στην περιοχή Völs, Tyrol (Austria)

1ª Etapa Desenzano – Verona

Aparquem el vehicle al costat de l’estació i ens preparem per agafar el camí cap a Verona, el fem tot per carretera, sabem que ens apropem al nostre gran objectiu, fer la nostra travessa als Alps, molt bones vistes durant bona part del recorregut, al llac de Garda, que té mes de 100kms de llarg donen un aire encantador al paisatge. Realment espectacular, arribem a Verona havent fet 46,7km. i 282da+.

2ª Etapa Verona-Innsbruck-Garmisch

Agafem el tren des de l’estació de Verona direcció Innsbruck, una vegada arribem a l’estació d’Innsbruck dinem i anem per feina. No podem perdre temps perquè ens queden més de 70 kms per fer.
Travessem la ciutat i ens dirigim cap a Garmisch. Agafem el camí que s’inicia per un carril bici planer fins que arribem a Reindlau, on deixem el camí asfaltat i ben aviat tenim una presentació del perfil que ens trobarem durant tota la travessa. És una pujada amb pendents fortíssimes que arriben al 25%. Arribem desprès d’una pujada llarga al poble turístic Mühleggsee, on a partir d’aquí iniciem la baixada entrant en terres Alemanyes passant per Mittenwald i anem en direcció a l’esquerra arribant a dos llacs, que un ens queda a la dreta i l’altre a l’esquerra. A l’etapa d’avui hem fet 64,4km. i 1336da

3ª Etapa Garmisch – Ismt

L’inici són per camins i carrils bici planers i comencem una pujada d’uns 250mts+ fins a arribar al llag Eibsee, una vegada hem fet tota aquesta volta ens queda la pujada forta del dia d’uns 500 mts+ sense treva i arribant al punt mes alt de l’etapa d’avui a 1510mts. Baixem per un camí que mes endavant és asfaltat, passem pel poble de Obermoos, agafem a la dreta un camí que es converteix en un sender una mica tècnic però molt bonic de fer. Aquest, es tornava convertir en un camí fins arribar a Ismt, avui hem fet 68,1 km. per endavant amb uns 1609 mt da+.
4ª Etapa Imst – Ebene (Ischgl)
Sortim de l’alberg Agafem un carril bici i camins molt planers durant uns 20-22 km.
Arribem a Landek, on comprem el dinar i des d’allà comencem a pujar la primera pujada d’uns 550mts, passem per les ciutats de Tobadill, See i Hinterhiggl, on se’ns acaba la carretera agafem un camí que es converteix amb sender, baixada espectacular en el que travessem varis torrents d’aigua bastant grans, fins a arribar a Kappl per la part superior, desprès d’un camí molt trencacames arribem a Ebene, finalment hem fet 51,9km. i 1342da+.

5ª Etapa Ebene (Ischgl) – Refugi Sesvenna

Avui és l’etapa reina, ens dirigim cap a Ischgl amb un camí puja baixa, una vegada arribem al poble trenquem a l’esquerra pujant per un camí - pista d’esquí. Hi ha unes pendents fortes, arribem a Parttschalpe i Fimbatal, emprenem el tros final fins arribar al refugi de Heidelberg Hüte, ha estat llarg però de bon fer.
Fem un descans en el refugi per emprendre el tram fins al coll de Fimberpas (2605mt), on haurem d’empènyer un bon tros la bicicleta fins a arribar-hi.
Travessem un parell de congestes de neu (encara de l’hivern), les vistes són espectaculars, cosa que fa que els 1500mts. da+ hagin valgut la pena
Fem fotos i reprenem la dura, tècnica i llarga baixada de més de 1470mts- passant per Griosh, i Sur-en, on deixem les terres Austríaques i entrem a suïssa.
Arribem a la cota més baixa de tota l’etapa,i tot seguit emprenem l’última i duríssima pujada del dia. Passem per un congost anomenat Alp Surpass, sens dubte són les vistes que es més difícils de descriure per la gran bellesa en que ens trobem.
Arribem a dalt del coll, una mica mermats pel desnivell acumulat que porten les nostres cames.
Ha estat un dia “molt dur” amb 57,5kms i 2903mts. da+,

6ena Etapa Refugi Sesvenna – Arnoga di Sotto

Iniciem la ruta amb una baixada amb unes pendents que superen el 20-25%, ens trobem una cascada d’aigua amb parada obligatoria per observar-la i fotografiar-la. És un espectacle!!! Arribem a Silinga, comprem el dinar. Agafem camí amunt entrant en terres suïsses pel pas de Müstair, es fantàstic, i comencem a pujar, trobem un refugi on es pot menjar. Nosaltres no hi parem, seguim endavant cap el coll de Radond i Fraelé, cota màxima del dia amb 2234mts., hem guanyat un desnivell de més de 1400mts+ ens parem a dinar, ens afanyem perquè les bromes ens estan amenaçant. Així dons, comencem agafar el camí, que ben aviat ens desplacem cap a l’esquerra, i aquest es converteix amb un sender, però quin sender!!!
Entre l’amenaça de la pluja i les balceres que observem, ningú del grup parla, Cal dir que el lloc obliga a estar molt concentrat, pensant a cada lloc com el passes... La situació encara es complica una mica més quan ens trobem una placa de neu d’unes dimensions gens menyspreables en un torrent molt gran!!
Encara en cota superior als 2000mts, voregem dos embassaments de Sant Giacomo i Cancano durant més de 15 km de llarg. una vegada s’acaba aquest embassament ens dirigim a Arnoga di Sotto. El poble és molt petit i és on decidim allotjar-nos. El lloc es diu B&B Viola, avui hem fet 70.7km. i 1553mts. da+.

7ena Etapa Arnoga di Sotto – Ponte di Legno

Agafem el camí en direcció a la collada de Verba. Una vegada arribem a dalt de tot, 2301mts., el paratge que observem és molt bonic, ja que ens trobem entre glaceres, pics, prats, entre d’altres, baixem i anem perdent alçada passant per pobles de Fusino, etc. i arribem a Grossio, on avui decidim anar a dinar a fer un menú, ja que ens queda el pas de Mortirolo per passar i hem de tenir energia...
Reprenem, ens queden 14 km de pujada amb +1134da, així que no queda més remei que anar pujant i, a l’inici del km 11 se’ns posa a ploure. Ens esperem una estona i tenim sort que para de ploure i podem continuar fins al pas.
La pujada es còmode. Arribem a dalt i desprès de fer les fotos de rigor, la temperatura és bastant fresca, volta els 12-13º, decidim parar i fer una xocolata calenta.
Continuem fent la baixada, molt agradable, fins que arribem al poble de Mono, on girem a l’esquerra pasant per Oglio, Stadolina i arribem a Ponte Di Legno. Avui hem fet 73.1km i 2058mts da+

8ena Etapa Ponte Di Legno – Madonna Di Campiglio

Sortim i anem al Passo Di Tonale. Tot apunta que farà bon temps,
Comencem a pujar per la carretera i una vegada arribem a dalt, hi ha una ciutat en la que s’hi pot trobar una estació d’esquí amb unes vistes molt boniques.
Emprenem la baixada, i a uns 2 kms. agafem un trencall a la dreta. s’albira que gaudirem d’un bon paisatge.
La intuïció no falla i realment és així. Fem el descens per un camí molt poc transitat que ens fa gaudir d’una vegetació exuberant.
Arribem al poble d’Ossana on comprem el dinar, i dinem a Piano. Arribem a la part més baixa i emprenem l’última pujada de 870mts, que són d’una gran bellesa perquè anem seguint la llera d’un riu oferint-nos uns salts d’aigua bonics. Avui hem fet 62.2km. i 1814mts. da+

9ena Etapa Madonna di Campiglio – Ponte Caffaro

Ens llevem amb una temperatura bastant baixa, uns 12-13º, i és que estem a 1500mts. observem la zona muntanyosa de les Dolomites.
Sortim i agafem direcció el pas de l’Ós però abans passem i observem una cascada que ens queda una mica apartada del camí, es una altre meravella.
Continuem i arribem al refugi i llac Maiga Valagola. Tot seguit fem l’atac al pas de l’Ós, que són 620mts de desnivell però amb la particularitat que els últims 200mts s’han de fer a peu empenyent la bicicleta, arribem a dalt i toquem la campana com a símbol imprescindible per espantar els ossos, emprenem unes de les baixades més llargues de tota la travessa de més de -1250mts. La baixada és vertiginosa amb forts pendents. Arribem al poble de Tione Di Trento, on parem a comprar el dinar, dinem a Bondo, emprenem la segona part del dia fent una sèrie de camins i carril bici que fan de bon fer amb algunes pujades i baixades, però amb comoditat, i arribem al llac Idro.
L’etapa d’avui hem fet 84.5kms i 1527mts da+.

10ena Etapa Ponte Di Caffaro – Dessenzano

Emprenem l’última etapa de la travessa en direcció Capovalle.
Fins aquí hi hem pujat per carretera i ens desviem per un camí a la dreta, és un camí amb forts pendents que arriben al 23%, hi ha trams que els hem de fer a peu.
S’acaba el camí i agafem un sender que ens passeja pel perímetre est a gran alçada, per on contemplem unes vistes espectaculars, que hem de baixar i empènyer. Arribem al coll de Rocco havent guanyat un desnivell d’uns 1100mts. És un moment d’emocions, tot i que contingudes perquè encara ens queda bastant camí per fer. Arribem en un poble anomenat Moerna, parem a dinar en un restaurant. Ens dirigim al coll de Cavallino. Hi ha pujades contundents!! En el fons s’albira l’esperadíssim llac Di Garda, entrem en un corriol, molt lent, per la seva dificultat
Hi ha alguns trams en els que s’ha d’empènyer la bicicleta, però les ganes d’arribar poden més que les forces que tenim, arribem en una ermita i emprenem la baixada final. hi ha pendents del 27-28% i fins arribar a la carretera que ens porta a Dessenzano, em arribat!!!!! Ha estat molt dur, però ha valgut la pena.
Molts agraïments als companys Joan S., al Joanbtt. i a l’Aleix V.
L’emoció fa que ens costi de parlar i tenim llàgrimes contingudes,molts records i les emocions a flor de pell, dons ara és quan tot ens ve al cap...
Ens fem la foto de rigor de l’arribada i és que en l’etapa d’avui hem fet 96.4kms. i 2099mts. da+.

• Φωτογραφίες agustipou

agustipou 18 Νοε 2015

Bones!
    El track que hi ha aquí penjat és només de la 1a etapa... no? teniu els altres?
    Amb un amic estem pensant fer la transalps a l'agost; la idea seria sortir de Girona en bici, fer-la i tornar a Girona en tren. Com ho veieu? consells i/o suggerències?