joanbtt

Recorded Ιουλίου 2013

72,41 χιλιόμετρα

1360 εμφανίσεις, 23 αποθηκεύσεις

κοντά στην περιοχή Slingia, Trentino - Alto Adige (Italia)

Sisena etapa. Refugi Sesvenna-Arnoga di Sotto.

Sortim del refugi ben tips, i hem fet un repàs a les muntures. El dia és molt clar i ens espera una baixada molt dreta amb vistes a una cascada impressionant, amb la velocitat fa fresca, baixem molt ràpid parant de tant en tant a fer alguna foto, la pista es converteix en asfalt i encara guanyem més velocitat, ja veiem la immensa vall de Venosta i arribem a Clusio on parem a comprar al super. Seguim per la vall amb molta calor i tornem a entrar a Suïssa, aquesta vegada per carretera i davant dels guàrdies. Fem petar la xerrada amb un veí que ens assegura bon temps per la jornada d’avui. Anem pujant lleugerament fins que arribem a Santa Maria de Vall Müstair i la pujada torna a ser dreta de debò, les primeres rampes són molt fortes per anar-se suavitzant als últims kilòmetres.

Finalment creuem el coll Radond, ens trobem un grup de ciclistes que també havíem vist el dia anterior i la Steffi, que ben be no sabem com es deia, però tenia una semblança a la Steffi Graf i estava molt forta. Breu repòs al coll, vistes impressionants al massís del Stelvio i seguim cap a la vall Mora envoltats de vaques que pasturen i que deixen el camí ple de timbes que em d’esquivar. Trobem una font, muntem la parada i ens preparem el dinar, entretant arriba un petit grupet que no ha esquivat lo que havia d’esquivar i han de rentar bicicletes i ells mateixos a la font.

Havent dinat seguim per la vall baixant suau, en un trivi la pista es converteix en sender, el cel amenaça pluja i, tot i ser un corriol bastant perillós amb barranc inclòs, comencem a córrer veloçment. Finalment cauen quatre gotes, molt grosses, i deixem la tempesta enrere. Trobem la llengua de glaç d’un torrent que creua el camí, te uns forats per on veiem al fons baixar l’aigua del torrent, cal extremar les precaucions i creuem la llengua de glaç d’un en un a fi d’evitar una concentració excessiva de pes i acabéssim al fons del torrent.

Finalment deixem enrere el pas de la Vall de Mora, entrem de nou en terreny Italià entre tarteres de torrents i ens trobem en un pla amb els llacs de Sant Giacomo i Cancano, immensament grans amb dues preses, on l’aigua hi arriba estrepitosament i amb molta quantitat. Desemboquem a una carretera de muntanya estreta amb petits túnels excavats a la roca i molt revirada de baixada, anem alerta de no passar-nos el trivi de camins on prenem una pista cap a la dreta que ens portarà tot planejant fins a Arnoga di Sotto. Trobem allotjament a l’Albergo Viola Restaurant, no es cap cosa de l’altra mon, però hi ha una mare i una filla que ens tracten molt bé, ens fan un sopar amb lo que tenen i ens donen la habitació amb unes magnífiques vistes a una glaçera, fem baixar unes bones cerveses i a dormir.

A la segona meitat de l’etapa tot i la dura pujada hem fruit de vistes al massís del Stelvio d’on regalimaven infinitat de cascades, hem ciclat molts kilòmetres per sobre els dos mil metres i ha fet força fresca.

IBP index 142

Etapa 07. Arnoga-Ponte di Legno.

Trans Alps circular.
Mountain pass

Coll Dös Radond

Coll. La pujada és força dura amb alforges.
Λίμνη

Passo di Fraele

Coll amb vistes fantàstiques als llacs.