Raül

Recorded Απριλίου 2014

92,05 χλμ

1759 εμφανίσεις, 62 αποθηκεύσεις

κοντά στην περιοχή Manresa, Catalunya (España)

ITINERARI: Manresa – La Corbatera – Sallent – Cornet – Sant Miquel de Terradelles – Sant Feliu Sasserra – Mas Rocaguinarda – Oristà – Santa Maria d’Oló – Altimires – la Riera – Horta d’Avinyó – Cabrianes – Manresa

Ruta que, amb sortida i arribada a Manresa, s'endinsa al Lluçanès per arribar al Mas Rocaguinarda (Oristà, Osona), casa natal del conegut bandoler de la facció dels nyerros, Perot Rocaguinarda (1582-1635?).

L’anada fins a Sallent la fem sense buscar-nos complicacions, passant per la Corbatera. Un cop a Sallent enfilem direcció Cornet per un camí alternatiu als dos que potser més habitualment es fan servir (pel coll de la Portella o pel camí que surt del camp de futbol de Sallent). El camí és més llarg i amb moltes giragonses, però és amplíssim, en excel•lent estat i té trams bonics.

Arribats a la BP-4313 optem per fer els escassos 250 m. d’aquesta carretera que ens deixen al trencall de Cornet. Fem parada obligada per visitar l’església romànica de Santa Maria –tenim la sort que és Divendres Sant i que l’església és oberta, motiu pel qual no desaprofitem l’oportunitat de veure’n l’interior. Reprenem el camí, inicialment planer, que, de mica en mica, es va enfilant fins arribar a Sant Miquel de Terradelles. En primer lloc trobem l’església nova de Sant Miquel, una construcció de finals del s. XIX, sense gaire valor artístic, erigida quan es va recuperar la categoria de parròquia que havia perdut, segles enrere, l’església vella de Sant Miquel –que es troba a uns 200 m. a llevant. Aquí sí que val la pena aturar-se i contemplar aquesta bonica construcció romànica del s.XII.

Deixem Sant Miquel i davallem ràpidament fins a travessar la riera de Relat. A partir d’aquí el camí s’enfila en una ascensió suau però sense interrupció fins arribar a la carretera B-431 que mena a Sant Feliu Sasserra. Tanmateix no entrem al poble, ja que uns 300 m. abans d’arribar-hi cal trencar a mà dreta per anar a trobar el camí de baixada que en uns 3 km. ens deixa, finalment, al Mas Rocaguinarda.

Un cop a Rocaguinarda reposem i aprofitem per dinar. Contemplem l’estat rònec del mas que amb el pas dels anys cada vegada va a més. Des del mas, val la pena seguir -a peu- les marques de color verd que en 5 minuts us conduiran a una balma on hi ha la que es creu que podria ser la signatura autògrafa del bandoler, gravada a la roca.

Marxem de Rocaguinarda tot baixant cap a Cal Miquelet i travessant la Gavarresa. Un curta pujada ens deixa a la Rierola des d’on baixem fins al mas la Quintana. Som a un pas d’Oristà (uns 300 m.) però no entrem al poble i enfilem la part més exigent de la ruta: la pujada per la Costa de la Quintana. Són prop de 2 km. d’ascensió dura amb alguns pendents que superen el 15%. Un cop arribem a la Casanova de Solà-segalers planegem una estona pel Serrat de Sant Nazari –per cert, nosaltres no ho vam fer, però és interessant visitar l’ermita romànica que duu el mateix nom. Un ràpid descens pel Serrat de les Berengueres ens deixa al mas del mateix nom i d’aquí fem cap fins a la riera de Segalers des d’on comencem la pujada que ens deixa a l’Eix Transversal (que travessem per sota) i el Raval de la Rovirola.

Arribats aquí, decidim baixar fins a Oló per fer un descans. D’Oló en sortim pel cementiri en direcció el mas Altimires. Ara bé, si us voleu estalviar la marrada i anar directament de la Rovirola a Altimires, sense entrar a Oló, podeu trobar el camí en la següent ruta. El camí d’Altimires en endavant és bonic i val la pena de fer. Té una marcada tendència a baixar, tot i l’empit que trobareu just després del mas la Riera. El camí ens deixa a la pista asfaltada que puja cap a Sant Joan d’Oló. Nosaltres baixem cap al Carrer de Sant Jaume, Santa Maria d’Horta i Horta d’Avinyó. Prenem la carretera que mena a Artés però la deixem a l’alçada de la Casanova per agafar la pista paral•lela a la C-25 que ens deixa camí de Cabrianes. Arribem al poble per la carretera (se’ns fa tard) i d’aquí refem el camí de tornada a Manresa per la Corbatera, els Plans de la Sala i el camp de vol.

Informacions addicionals:

IBPíndex: 130

Temps en moviment: 7h 19’
Temps aturat: 3h 29’

Desnivell positiu segons el GPS: 1.808 m.
Desnivell positiu segons CompeGPS: 1.216 m.
Desnivell positiu segons IBPíndex: 1.721 m.

Pujades: 41%
En pla: 22%
Baixades: 37%

Camí de Cornet

Santa Maria de Cornet

Sant Miquel de Terradelles (nou)

Τόπος στάσης

Sant Miquel de Terradelles (Vell)

380-388

18-ABR-14 16:38:44

Eix Transversal

Τόπος στάσης

Montserrat, des de prop del Parc de l'Agulla

18-ABR-14 19:42:34

Pujant d'Oristà

18-ABR-14 15:17:32

La Corbatera

La_Corbatera_365

Arribant a Sant Feliu Sasserra

Prop del Carrer de Sant Jaume

Pou de glaç a Horta d'Avinyó

2 αξιολογήσεις

• Φωτογραφίες Javisi

Javisi 17 Ιαν 2021

Raul, dissabte vàrem fer aquesta ruta i es realment molt bonica! la vàrem gaudir moltissim, gràcies per compartir!!

• Φωτογραφίες Raül

Raül 17 Ιαν 2021

Gràcies per fer-la, Javisi, i per compartir la vostra experiència.