jsindreu

Recorded Νοεμβρίου 2019

70,58 χιλιόμετρα

19 εμφανίσεις, 0 αποθηκεύσεις

κοντά στην περιοχή Gósol, Catalunya (España)

Ruta circular amb origen a Gósol que transcorre per la part sud del municipi i que sens dubte és de les més deconegudes de la comarca. El trajecte fins a Coll de Gósol és per pistes fàcils, mentre que la baixada fins a la Font de Tomàs és molt dreta i relliscosa en època de pluges. Des d'aquí segueix un corriol que creua els boscos dels Aubaguets i l'obaga de Can Blanc fins a fins a les vistes del gran casalot de Can Blanc, on hi podem avituallar-nos. És un punt magnífic per gaudir de les vistes cap a la Serra d'Ensija, Rasos de Peguera i Serra de Busa.
La pista segueix planejant cap a Vilacireres, la Baga de cal Po i Collet de l'Espluga, sobre mateix de les cingleres de la Torre.
Passada la Creu de Santa Margarida la pista baixa cap al Santuari de Puig Aguilar on podem fer una petita pausa per gaudir d'aquest bonic indret. Baixant una miqueta més per un corriol arribem al tram asfaltat que va a la Corriu, i que ens durà a tocar del Riu de Valls, després d'una forta baixada. Arribem a la plana del riu on hi ha les cases de Valls i l'església de Santa Maria.
Prenem la BV-4241 cap a l'esquerre en direcció cap a Berga. Un cop arribem al pont de LLinars ja podríem agafar cap a l'esquerre per pujar cap a Peguera, però nosaltres vam seguir algun quilòmetre més per arribar a La Cantina per fer un petit avituallament ja que és el darrer punt del recorregut on es pot fer.
De nou al pont de Llinars comencem el dur i llarg ascens que ens durà a tocar de Peguera. Es pugen uns 840 m en poc més d'11 km amb rampes del 14 i 15%. El recorregut és d'una gran bellesa per les fagedes de la zona del Catllarí i la vista sobre aquestes terres de ponent dels Rasos de Peguera.
Una vegada arribats al capdamunt, vam passar de llarg de Peguera perquè estava emboirat i vam baixar directament cap a la Font del Pi sota mateix de la Serra d'Ensija i el Roc Gran de Ferrús. La pista segeuix per Les Comes i la Baga d'en Solsona fins a les cases de Bonner. D'aquí baixem cap al Molí d'en Güell on trobarem una font amagada sota del pont. Segueix la pista amb forta pujada fins al Túnel de l'Avi i d'aquí anirem seguin el canal d'aigua a tocar de Feners. La pujada fins a Gósol ja és per carretera asfaltada.
És una ruta preciosa d'uns 74 km de llargada i 2.160 m de desnivell positiu.