80,09 χιλιόμετρα

24 εμφανίσεις, 1 αποθηκεύσεις

κοντά στην περιοχή Navas, Catalunya (España)

Ruta circular de Barcelona a Argentona anant per la carena de la Serra de Marina i tornant per la llera dels rius Mogent i Besòs. L'accés el fem des de Santa Coloma per Sant Geroni de la Murtra fins arribar al Coll de la Malesa sobre Can Ruti. D'allí anem pujant i baixant tot vorejant la carena i en alguns trams el GR-92. Val a dir que en certs trams les pujades i descensos són pronunciats i sempre sobre terra de sauló. Després de vorejar les valls d'Alella i Teià arribem als plans que hi ha sobre Vilassar i Cabrils on trobem el dolmen de la Roca d'en Toni. A tocar del turó dels Cirerers, comença la baixada, pronunciada i trencada, cap a Argentona.
La tornada l'encarem remuntant la riera d'Argentona i trencant a la dreta sobre la vall de Dosrius: A la pujada des de Can Pins cap al Turó de Can Ribot comença el tram de corriols del recorregut, que si bé no són excessivament complicats, cal tenir certa destresa ja que els hem de fer, tant en trams de pujada com de baixada. Després de passar el veïnat de Sant Carles podem baixar directament cap a Santa Agnès de Malanyanes o seguir el track i fer una curta pujada per baixar per una vall directament cap a la Roca del Vallès.
Des d'aquí ja només ens queda seguir la llera dels rius Mogent i Besòs fins arribar de nou a Santa Coloma. Esmentar que a causa de les fortes crescudes del riu a causa de la tempesta Glòria (gener 2020) el tram de camí entre Mollet i el nus de la Trinitat està pràcticament desfet i em va dificultar molt el pas. Recomano utilitzar la carretera de la Roca (BV-5001) per no morir en l'intent.