Αποθήκευση

Μαρτίου 2021
10,81 χλμ

21 εμφανίσεις, 2 αποθηκεύσεις

κοντά στην περιοχή Vall de Ebo, Valencia (España)

Vall d'Ebo - Travessa del Maset - Tossal Gran - Refugi de la Figuereta

Vall d'Ebo és un xicotet municipi de tan sols uns 200 habitants. Situat en la zona muntanyenca de la comarca de la Marina Alta.
Com arribar des de Pego, seguir per la carretera CV-715 sempre les indicacions cap a Sagra. A uns centenars de metres de l'eixida de Pego, trobarem la carretera de muntanya CV-712, que ofereix unes impressionants vistes i en dotze quilòmetres ens condueix a la Vall d'Ebo.
La ruta la començarem travessant la població d'Ebo fins a l'entrada, on després de creuar el pont de la carretera sobre el riu Girona, girem a la dreta per un camí de terra que va en paral·lel al llit del riu, que en pocs metres caminarem pel llit pedregós fins a trobar la senda local denominada Travessia del Maset que és una de les més boniques de la Vall d'Ebo. És una ruta que enllaça la Vall d'Ebo amb el camí de la Figuereta. Prendrem un camí que a mà esquerra anirà a buscar la carretera Ebo-Pego
Després de caminar uns 300 metres en direcció a Pego vorem la indicació de la travessia del Masset, que a l'esquerra per senda ens va pujant prop d'uns pals de línia elèctrica arriba al corral del Saorí, bon lloc per a recuperar forces i contemplar la Vall d'Ebo. La senda comença a guanyar desnivell en una espectacular ziga-zaga, on podrem comprovar el treball realitzat pels nostres avantpassats, traçant un itinerari en una paret bastant vertical.
En arribar al pla, prompte vorem les ruïnes d'una caseta, més endavant ens trobarem amb un l’Avenc Estret, de 140 metres de profunditat. La senda de la nostra dreta en pocs metres ens condueix a un altre avenc de 120 metres de profunditat “Avenc d’Enmig” que està mitjà amagat per la vegetació que tapa la seua boca.
Tornem arrere i vorejant uns bancals abandonats arribarem a un encreuament que prenem per l'esquerra en pujada cap a una zona amb multitud de murs de bancals de pedra seca.
Seguint la senda arribem a un coll que a l'esquerra, ens pujarà fins al cim del “Tossal Gran” que amb 688 m. és el punt més alt de la ruta de hui i on tindrem una estupenda panoràmica de tota la Vall d'Ebo. Començarem a baixar en ziga-zaga i en el següent encreuament ens desviarem a la dreta fins a arribar al Refugi La Figuereta.
Ací un camí asfaltat que ens conduirà cap a la carretera d'Ebo. Després d'avançar uns 500 metres trobem a la dreta un xicotet desviament que ens porta a la Coveta de Llúcia. Continuem un quilòmetre més pel camí i arribem a l’Avenc Ample, d'uns 55 metres de profunditat, que està envoltat d'una tanca de fusta per evitar que ningú s’aprope massa i puga caure.
Uns metres més endavant deixem l'ample camí i girem a la dreta avançant per una senda que ens porta a travessar la carretera i contínua el seu descens fins al llit del Riu Girona o barranc de l'Infern, que creuarem pel costat d'un corral, prop de la font de Gili, que no visitarem per falta de temps.
Seguim a la dreta pel camí de la depuradora que en paral·lel al riu ens retornarà a la Vall d'Ebo.
Ruta senzilla quant a desnivell i dificultats tècniques, però que concentra en poc més de deu quilòmetres una bellesa sense igual. Molt recomanable, però cal portar aigua i procurar no fer a l'estiu ni en les hores centrals del dia.
Atenció a causa del funcionament defectuós del GPS, poden trobar-se línies rectes causades per la pèrdua parcial del senyal o puntes estranyes que no són reals, per tant cal anar amb una mica precaució en seguir la ruta.
Si utilitzes el track, t'agrairia que vas fer una valoració en wikiloc sobre la seua utilitat.

========================================================================

Vall de Ebo es un pequeño municipio de apenas 200 habitantes. Situado en la zona montañosa de la comarca de la Marina Alta.
Como llegar desde Pego, seguir por la carretera CV-715 siempre las indicaciones hacia Sagra. A unos cientos de metros de la salida de Pego, encontraremos la carretera de montaña CV-712, que ofrece unas impresionantes vistas y en pocos kilómetros nos conduce a la Vall d’Ebo.
Comenzaremos atravesando la población de Ebo hasta la entrada, donde después de cruzar el puente de la carretera sobre el río Girona, giramos a la derecha por un camino de tierra que va en paralelo al cauce del río, que en pocos metros caminamos por el lecho pedregoso hasta encontrar el sendero local denominado Travesía del Maset. Esta senda es una de las más bonitas de la Vall d’Ebo. Es una ruta que enlaza La Vall d’Ebo con el camino de la Figuereta, pasando por el corral de Saorí. Tomaremos un camino que a mano izquierda va a buscar la carretera Ebo-Pego
Después de caminar unos 300 metros dirección a Pego veremos la indicación de la travesía del Masset, que a la izquierda por senda nos va subiendo cerca de unos postes de alta tensión llega al corral del Saorí, buen lugar para recuperar fuerzas y contemplar la Vall d’Ebo. La senda comienza a ganar desnivel en un espectacular zigzag, donde podremos comprobar el trabajo realizado por nuestros antepasados, trazando un itinerario en una pared bastante vertical.
Al llegar al llano, pronto veremos las ruinas de una caseta, más adelante nos encontraremos con una sima “Avenc Estret”, de 140 metros de profundidad, la senda de nuestra derecha en pocos metros nos conduce a otra sima de 120 metros de profundidad “Avenc d’Enmig” que está medio escondido por la vegetación que tapa su boca.
Volvemos atrás y bordeando unos bancales abandonados llegaremos a un cruce que tomamos por la izquierda en subida hacia una zona con multitud de muros de bancales de piedra seca.
Siguiendo la senda llegamos a un collado que a la izquierda, nos subirá hasta la cima del “Tossal Gran” que con 688 m. es el punto más alto de la ruta de hoy y donde tendremos una estupenda panorámica de toda la Vall d’Ebo. Empezaremos a bajar en zigzag y en el siguiente cruce nos desviaremos a la derecha hasta llegar al camino del Refugio La Figuereta. Aquí un camino asfaltado que nos conducirá hacia la carretera de Ebo. Tras avanzar unos 500 metros encontramos a la derecha un pequeño desvío que nos lleva a la Coveta de Llúcia. Continuamos un kilómetro más por el camino y llegamos a una sima ”Avenc Ample”, de unos 55 metros de profundidad, que está rodeada de una valla de madera para evitar que nadie se acerque demasiado y pueda caer.
Unos metros más adelante dejamos el ancho camino y avanzamos por una senda que nos lleva a cruzar la carretera y continua su descenso hasta el lecho del Río Girona o barranco del Infierno, que cruzaremos por el lado de un corral, cerca de la fuente de Gili, que no vamos a visitar por falta de tiempo.
Seguimos a la derecha por el camino de la depuradora que en paralelo al río nos devolverá a la Vall d’Ebo.
Ruta sencilla en cuanto a desnivel y dificultades técnicas, pero que concentra en poco más de diez kilómetros una belleza sin par. Muy recomendable, pero hay que llevar agua y procurar no hacer en verano ni en las horas centrales del día.
Atención a causa del funcionamiento defectuoso del GPS, pueden encontrarse líneas rectas causadas por la pérdida parcial de la señal o puntas extrañas que no son reales, por lo tanto hay que ir con un poco precaución al seguir la ruta.
Si utilizas el track, te agradecería que hiciste una valoración en wikiloc sobre su utilidad.
Σημείο πληροφόρησης

Avenc d'Enmig - Pla dels Avencs

Esquerra per senda

Πανοραμική θέα

Panoràmica murs de pedra seca

Ερείπια

Caseta de pedra seca en ruïnes

Esquerra cap amunt

Κορυφή

Cim Tossal Gran

Dreta

Καταφύγιο (κτίριο)

Refugi de la Figuereta

Panoràmica de Pego

Σταυροδρόμι

Dreta a la coveta de Llúcia