Helemon

4,2
8,3

1476 εμφανίσεις, 100 αποθηκεύσεις

κοντά στην περιοχή Rrogam, Kukës (Albania)

Travessa mítica de les muntanyes albaneses pel sender històric que uneix les valls de Valbona i Theth. Son uns 9,5 km i unes 6 hores de trajecte, amb un desnivell aproximat de 800 m segons els indicadors que trobem.
Sortim de l’hotel Margjeka on ens allotgem i comencem a caminar per la llera del riu i seguint la vall tot travessant boscos de faig i abets.
A mitja pujada trobem el Kafe Simone, amb begudes calentes i fredes, sanitaris i tauletes per fer un moç i recuperar forces.
La darrera part de pujada es mes dura per terreny rocallòs sense més complicació que el desnivell a assolir.
Gaudim de vistes espectaculars sobre la Vall mentres anem guanyant alçada.
Quan arribem al coll a 1960m. fem una pujada opcional al mirador que queda a la nostre esquerra i que ens donarà la darrera oportunitat de contemplar les muntanyes i la vall de Valbona abans d’iniciar el nostre descens cap a Theth.
El descens molt agradable a travers a boscs per senders ben marcats. A mig camí també trobem un altre bar amb begudes i tauletes a on descansar una estona abans d’arribar al nostre destí.
Al fons, inici del nostre sender