maria i emili

2,8
5,6

6109 εμφανίσεις, 72 αποθηκεύσεις

κοντά στην περιοχή Castellar del Vallès, Catalunya (España)

Fem un tomb pel torrent de Colobrers i tornem riu Ripoll amunt fins a Castellar de nou.
Entre Castellar i Sabadell trobem un racó ombrívol i humit per on circula el torrent de Colobrers, també conegut amb el nom de torrent de la Tosca, una petita joia on es pot passejar arran del torrent de curs curt però sinuós,
Neix a la serra del Vent, a Castellar del Vallès, amb uns 6 km de longitud travessa el pla de la Bruguera i, en entrar al terme de Sabadell, s'encaixa al terreny tot formant unes ribes altes i abruptes s’ajunta amb el Ripoll a can Pagès.
Sortim de Castellar i anem pel pla de la Bruguera fins a la torre Turull. Creuem uns camps entremig de la Vidriera Vilella i la torre Turull.
Arribem a la font de can Moragues on seiem a la bassa/safareig sota la majestuosa alzina
Es troba situada dins de la finca de la torre Turull la bassa rep el nom de Can Moragues, perquè havia estat el safareig d'aquesta masia, l'aigua de la font es una de les principals aportacions al torrent de Colobrers
Entrem al torrent de Colobrers , crèiem que desprès de les pluges baixaria més aigua, però tan sols un fil d’aigua omple el curs del torrent.
La Foradada és un gran forat artificial per fer-hi passar l'aigua del torrent, perforat pels pagesos a finals del segle XIX, per desviar el curs natural del torrent per no malmetre la zona d’horta dels voltants, en cas d'aiguats
Gairebé al final del recorregut passa entremig de Can Garriga i Can Pagès i desguassa al riu Ripoll prop del pont Nou de Castellar.
Creuem el Ripoll pel pont i passem per sota la carretera, iniciem el camí de tornada prop del riu Ripoll. El camí ara és ampla i assolellat i hi circulen vehicles de tota mena
La vista de les barraques i horta que ocupa tota la plana sota de Can Bages és impressionant
Trobem un forn de calç, una estructura excavada en un marge superior al peu del camí que ressegueix el riu, junt a l'aiguabarreig del Torrent de Ribatallada amb el riu Ripoll.
El torrent de Ribatallada fa de partió dels dos termes som ja a Castellar de nou
Busquem una sortida tot creuant de nou el Ripoll però els camins estan tancats per l’horta que creix en qualsevol racó
A l’alçada del Molí de’n Busquets creuem el Ripoll per sobre d’unes pilones que ens faciliten el pas.
Arribem a Castellar per can Carnè
Acabem el recorregut a la plaça darrera de l’institut del Pitu de can Barba

Calle privada
Carretera

• Φωτογραφίες rafaelbusqueta

rafaelbusqueta 28 Μαϊ 2018

I have followed this trail  επαληθεύτηκε  View more