freipere

3,2
6,5

765 εμφανίσεις, 18 αποθηκεύσεις

κοντά στην περιοχή Veïnat d'en Coma, Languedoc-Roussillon (France)

Tour del Canigó: seguim les indicacions i la descripció de la ruta que hi ha a la pàgina web www.tourdelcanigo.com, tot i que no hi trobem cap track per descarregar.
A la revista Vèrtex, número 253 (Març-Abril 2014)també hi ha un reportatge sobre el tour del Canigó que, bàsicament, reprodueix el que hi ha a la web.

Nosaltres vàrem fer la ruta de refugi en refugi, començant per la Llau/Sant Guillem (on no hi ha refugi encara, tot i que l'estaven construïnt quan hi vam passar) i vàrem seguir direcció Vetera (Batère en francès).

Aproximació:
Amb cotxe des de Prats de Molló (on vàrem dormir la nit abans) fins a la LLau, que està a uns 9km, aproximadament. Un cop allà, aparquem el cotxe i agafem un camí (ja està indicat uns 300m abans d'arribar al poble) que ens porta fins a Sant Guillem. Aquest camí està marcat amb marques de pintura groga.
S'ha de dir que des la Llau fins a Sant Guillem hi ha una pista forestal que permet pujar-hi en cotxe, però no sabem si estarà o no oberta a la circulació per tothom un cop acabat el refugi.
A partir de Sant Guillem, les marques són les del Tour del Canigó (grogues i vermelles), excepte quan coincideix amb un GR (no és el cas de la 1ª etapa), que llavors s'ha de seguir les marques de GR.

Aquesta primera etapa no té més secret a part de la pujada acumulada, que és d'uns 1.600 metres (comptant des de la Llau). S'ha de començar, per tant, d'hora, per arribar a Batère abans de les 19:00 (hora de sopar).

Aquesta primera etapa del Tour del Canigó no està sencera, ja que vam haver d'interrompre la marxa per culpa de la intensa pluja i de la boira que ens dificulta la visió. Ens quedem a menys de la meitat de l'etapa i fem nit a la Barraca del Faig.

Atenció: la descripció de la ruta de la web diu que "no hem de vorejar" la Cabana del Faig, que la veurem des de l'altre vessant, un cop creuat el Riuferrer. Nosaltres no vam creuar el riu, sinó que vam continuar pujant, fins passar just pel costat de la cabana. De totes formes, està ben indicat, ja que abans, més avall, hi ha una intersecció amb un senyal vertical que indica les dues possibles direccions.

Després de la Cabana del Faig les senyals són una mica de mal veure, però es poden acabar seguint sense problema fins a creuar, ara sí, el Riuferrer i continuar la ruta direcció el refugi de Batère.

Descripció completa de l'etapa a: http://www.tourdelcanigo.com/latravessa/#lallausantguillemvetera