jap1990

5,5
22,16 χιλιόμετρα

16 εμφανίσεις, 0 αποθηκεύσεις

κοντά στην περιοχή Tivissa, Catalunya (España)

Ruta per les muntanyes del voltant de Tivissa amb dos principal objectius visitar les coves de Vilella i puja a la Tossa de Tivissa.
Sortim de Tivissai ens dirigim cap a l’ermita de Sant Blai i la Creu de Sant Blai. Continuem cap el coll del Ventall i anirem seguint la pista forestal fins arribar al barranc de les coves de Font Vilella. Anirem seguint un corriol pel barranc que ens portarà fins al peu de la cova del Pi, cova del Ramat i cova del Cingle.
Les pintures rupestres de les coves de Vilella han estat declarades Bé Cultural d’Interés Nacional – Zona Arqueològica (BCIN) i Patrimoni Mundial de la UNESCO. La cova del Ramat conté un conjunt de nou animals semblants als cérvols o cabres pirenaiques Hispàniques. La decoració de les figures es realitzada de color roig marronós a manera de taca uniforme. La cova del Cingle conté una sola representació constituïda per la figura d’un arquer o caçador, de 32 cm d’alt, dempeus i en disposició de disparar l’arc. La cova del Pi alberga pintures que són difícils de distingir i de percebre. Hi ha principalment cinc figures dibuixades mitjançant traços lineals, que donen forma de representació humana, d’acció i de moviment. Les coves estan tancades amb una reixa per assegurar la seva conservació.
Continuarem pel camí que puja pel barranc dels Fogassos fins arribar al coll de Monegret. Aquí agafarem un camí que surt de les ruïnes del Mas de Sant Blai i que pujarà fins a la Tossa de Tivissa. Continuarem caminant per dal dels cingles per corriols mlt poc definits, passarem per la Punta de l’Àliga i el Serral de les Meliques i baixarem pel pujador de l’Enric, un pas per sota el cingle, fàcil però bastant exposat, que està assegurat amb unes cadenes. Acabem de baixar fins a la pista que va cap a L’Ametlla de Mar i la seguirem fins arribar al Coll de la Llena. Anem fins el Mirador de la Punta Verdura amb una gran vista sobre Tivissa i tota la Vall de l’Ebre i tornarem al coll de la la Llena pr baixar de tornada a Tivissa pel camí de la Llena.
χώρος στάθμευσης

Ruïnes Mas de Sant Blai

La Tossa (718 m)

ερείπιο

Corral de Benito (ruïnes)

Punta de l'Àliga (708 m)

Fòsil

κορυφή

Serral de les Meliques (728 m)