Soniettte

4,6
9,2 χλμ

1730 εμφανίσεις, 47 αποθηκεύσεις

κοντά στην περιοχή Ogassa, Catalunya (España)

Ascensió a dos cims molt propers. Taga i Sant Amand.

Deixant el cotxe a l'aparcament que hi ha més aprop del punt de sortida. Es comença a enfilar cap al Taga, muntanya pelada. Es va pujant recte cap amunt fins a desviar-se lleugerament cap a la dreta on des de la carena ja s'ataca directament el cim. Hi ha un corriol molt marcat en la major part del camí i no hi ha pèrdua, sempre amunt.

Un cop fet el Taga es fa Sant Amand. Paissatge molt i molt diferent al Taga. Amb fajeda a la part baixa de la muntanya i pins a la part més alta. El terra té roques on algun escalonet ens anem trobant. A mig tros, abans d'arribar al Pla de Pena trobem un gran escaló que cal pujar, és l'únic lloc per continuar avançant amunt. Passat el Pla de Pena es poden observar ja les vistes del Balcó del Ripollés, però és aconsellable acabar d'arribar fins al Pic de Sant Amand. Sant Amand presidit per una creu permet unes vistes més àmplies de tota la vall que hi ha al costat de la Serra Cavallera.
Ορεινό πέρασμα

Coll de Jou

Inici de l'ascenció al Taga. En direcció oposada es puja a Sant Amand.
Τόπος στάσης

Fageda

Κορυφή

Sant Amand

El Puig de Sant Amand és una muntanya de 1.851 metres que es troba al municipi d'Ogassa a la comarca del Ripollès.