exploreri

6,4
12,82 χιλιόμετρα

50 εμφανίσεις, 4 αποθηκεύσεις

κοντά στην περιοχή Crnac, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

Iako je nadaleko poznato po svojoj ljepoti, tesko je naci dovoljno informacija o kvalitetu pristupnog puta jezeru i pjesacku stazu koja nije ona standardna ruta penjanja sa jezera do vrha i nazad.
mi smo pokusali da napravimo track koji uvazava to dvoje, tako da omogucava najpovoljniji pristup autom i ako nista malo prosiruje onu standardnu putanju ka vrhu .
na oko 50 km od izlaza iz Livna se skrece na makadamski put prema jezeru, prije skretanja ima jedna ne toliko uocljiva tabla na kojoj je oznaceno skretanje. svugdje cete procitati da je skertanje u gornjim peuljama, medjutim ja nisam primjetio na odlicnoj, pustoj, ravnoj cesti koja moze posluziti kao aerodromska pista, uopste oznaku tog mjesta.
bili smo u dilemi da li da odaberemo 50 km duzi put preko grahova na ticevo i zatim na jezero, ali osim sto bi morali ici 50 km vise, ne bi znacajno skratili makadamsku dionicu puta.
odmah da kazem makadam je dobar, tvrd i dovoljno sirok da se njime mogu kretati i kamioni, nema mnogo rupa i samo na mjestima ima par pregiba ili usjeka gdje treba malo pripaziti. kad se skrene kod Peulja, poslije dvije razrusene kuce, prolazi se rampa sa cuvarom koji vjerovatno vodi racuna da neko nedozvoljeno ne odvlaci sumu odatle i nedugo nakon toga je neoznaceno skretanje. koliko sam vidio vecina ljudi produzi pravo, veoma strmim putem kroz sumu, a na jednom opisu sam nasao i preporuku da se ne ide osobnim automobilom tuda ako nije suv ili 4x4 jer je preglednost slaba a uspon velik. mi smo ipak odabrali skretanje lijevo, sa manjim usponom , i sa manje sume i nismo se pojakali. osim sto je nesto duzi put nije los i brzo se sastaje sa onim iz grahova. nedugo nakon toga isto ima skretanje desno prema jezeru, isto tako neoznaceno i pravo u slijepi put koji vjerovanto koriste za izvlacenje drva i koji na kraju zavrsava sa kruznim okretanjem tako da je se lako vratiti odakle si dosao. put je istog kvaliteta kao prethodni. tu smo ostavili vozila i odatle dalje nastupa avantura jer smo pokusavali slijedeci sumske prokopane puteve sa ogromnim , dubokim kolotracima i neki svoj zacrtani gps track kroz veoma strmu sumu , doci do kamenoloma i glavnog puta prema jezeru.
poslo nam je za rukom, ali smo morali napustiti brojne puteve koji vijugaju i medjusobno se ukrstaju i neki su i blatni i puni vodi i nisu pogodni za ketanje. i uputiti se kroz veoma strmu sumu uzbrdo trazeci pristupni put jezeru i kamenolom kao orijentir.
interesantno poslije smo u povratku uspjeli , a vidi se i na tracku potrefiti doslovno isti put, ali ovu avanturu ne bi nikom preporucio, a ni mi to sigurno necemo vise ponoviti. vise nas je iscrpio taj kilometar i dvjesto do puta nego uspon od jezera do vrha satora.
mislim da je najbolji pristup jezeru da se istovremeno i vidi njegova okolina i da mu se pridje pjeske staza od kamenoloma. odmah poslje kamenoloma je oznaceno skretanje na tu stazu i ta staza vodi kroz neki osuseni potok i poslije ulazi u sumu kleke gdje se oznake gube ali se moze otprilike drzeci se iste visine , ne spustajuci se previse prema potoku a ni uvali lijevo , doci do mjesta gdje se prvi put ugleda jezero.
mi smo ipak prvo produzili prema cuvenom Bulinom Vrelu desno, da popunimo rezerve vode i oznacenom stazom kroz sumu dosli do jezera.
o samom jezeru necu puno pisati, moze se na dosta mjesta naci njegov opis , sa strane jezera koja se nalazi najblize napustenoj zgradi krece put prema vrhu i on je vidljiv sa jezera, a sa suprotne strane se isto nalazi izvor vode koja je korisna u povratku, posto cete ako dan bude vruc do vrha potrositi rezerve vode.
put prema vrhu je dobro oznacen , na par mjesta se nalaze vidikovci sa prekrasnim pogledom prema jezeru. put ide preko livada i niskog , na mjestima veoma gustog rastinja kroz koje se tesko kretati i onda prelazi u tipcinu kamenu golet prema dominantnom vrhu sa kojeg se pruza prekrasan pogled na Livanjsko polje i zapadnu i sjeverozapadnu Bosnu.
Σταυροδρόμι

Polazak

Izlazak na makadamski put prema jezeru

ide se lijevo, poslije tog prosirenja vidljivog na drugoj slici - kamenolom ili nesto slicno ima oznaka za skretanje na pjesacku stazu prema jezeru
Σταυροδρόμι

Skretanje na stazu perma jezeru

πανόραμα

Dolazak pred jezero

πηγή

Bulino Vrelo

Λίμνη

Šatorsko jezero

πανόραμα

Pogled na jezero sa staze prema vrhu