3,5
7,0
13,92 χιλιόμετρα

3920 εμφανίσεις, 169 αποθηκεύσεις

κοντά στην περιοχή El Coll, Catalunya (España)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que esta al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Picasa que te les fotos de l'excursió.

Sortida - arribada: Santuari de la Mare de Déu del Coll ( Osor).

Aquesta ruta va ser la VI SUSQUEDA CAMINA i es va fer el dia 18-05-14. El track i les fotografies són del dia 31-05-14.
El recorregut és: Santuari de la Mare de Déu del Coll-Sant Benet-Pla de les Lloses-Turó dels Faigs-Camí de Serrallonga-Alzina de l'Aiguardent-Font del Sui-Cal Mariner-Camí Ral de Susqueda al Santuari del Coll.

Seguirem el PR (senyals de pintura groga i blanca) que puja a Sant Benet tot seguint la carretera el principi i després va tallant les llaçades de la pista. És un camí ben senyalitzat i fressat que ens pujarà a la Creu de Sant Benet. És un molt bon mirador, per l'est amb vistes al Montgrí i al seu castell, també sobre les illes Medes. Pel nord tenim el Massís del Canigó.
En baixar per continuar la ruta per l'oest tenim els Rasos de Peguera, la Serra d'Ensija, el Pedraforca, el Cadí, el Moixero, també el Puig Llaçada i la Tossa d' Alp. Continuarem fins l'altre turó, és el turó de Sant Benet una mica més alt que el de la Creu. Aquí podrem gaudir de les vistes de Sant Miquel de Solterra o de les Formigues, també de les Agudes, del Matagalls i de Montserrat.
Anirem per la carena que baixa en direcció sud-oest, en arribar a l'últim turonet tindrem molt bones vistes sobre Rupit, Tavertet, el Far i les primeres vistes sobre el Pantà de Susqueda. Seguirem baixant per la carena fins trobar una pista forestal que seguirem (direcció oest) fins arribar al Pla de les Lloses (és una cruïlla de pistes) on per la seva cara sud-oest tenim una pedra de terme de tres cares que delimita els termes dels municipis de Sant Hilari de Sacalm, el de Osor i el de Susqueda.
Agafarem la pista que baixa en direcció al nord fins al seu final que és en el caire de la muntanya que baixa de Sant Benet. Aquí cal arramblar-se a la roques que tenim per la cara est on surt el rastre d'un camí ben fressat de tota la vida i que marxa tot baixant lleugerament al nord per més endavant resseguir el caire de la muntanya que va baixant en direcció al nord-oest fins arribar al Turó dels Faigs.
En aquest punt baixarem molt dret avall sempre resseguint el caire de la muntanya fins trobar un camí transversal que seguirem em direcció a l'est. Aquest camí és fressat, dels de tota la vida, és el camí de Serrallonga. Passarem per una torrentera normalment eixuta i seguirem el camí fins arribar a un mirador privilegiat amb gran vistes per la cara nord conegut com el mirador de l'Avi, té un tronc d'alzina per poder seure i gaudir de les vistes.
Continuarem pel camí fins creuar una petita torrentera normalment eixuta. Com uns 20 a 30 metres el rastre del camí vol baixar. Nosaltres agafarem el patit rastre que puja lleugerament i que surt el començament d'una pista forestal de desemboscar i que seguirem.
Passarem per sota del Puig del Terrer que ens queda per la cara est i començarem a baixar. Seguirem sempre la pista principal (menyspreant les laterals) que ressegueix la carena de la muntanya per la cara est fins arribar a una cruïlla de pistes on ens trobem amb la grossa Alzina de l' Aiguardent i amb el GR (senyals de pintura vermella i blanca).
Seguirem per la pista més secundària que baixa en direcció al nord tot seguint el GR fins trobar una cruïlla de pistes on el GR segueix la que marxa a l'oest. Nosaltres seguirem la que marxa a l'est i que ens portarà a trobar la Font del Sui que ens queda per la cara de sota (direcció nord). Per la cara sud i al costat de la carretera tenim la mina d'aigua de la font.
Continuarem per la pista i en el primer revolt tenim per la cara nord les runes de la casa del Sui. Un cop visitades retornarem a la pista i la seguirem sempre (direcció est, marxa sempre molt planejant) tot seguint sempre la pista més principal i més fressada fins trobar la cruïlla del Camí Ral que puja de Susqueda al Santuari del Coll. El seguirem (estem sobre el PR senyals de pintura groga i blanca) tot pujant fins arribar al Santuari de la Mare de Déu del Coll.

Cartografia Editorial Alpina, mapa Vall de Sau.

Santuari de la Mare de Déu del Coll

el_Sui

• Φωτογραφίες jogago64

jogago64 26 Οκτ 2014

Ruta espectacular con grandes vistas desde St Benet y un entorno maravillosos,lleno de naturaleza y rodeado de preciosos bosques. La he disfrutado mucho. Salut i bona ruta