dnos

5,2
10,46 χιλιόμετρα

7719 εμφανίσεις, 347 αποθηκεύσεις

κοντά στην περιοχή Sant Martí de Tous, Catalunya (España)

Descripció general
Ruta circular que ens permet visitar Sant Martí de Tous, el santuari de Sentfores, i la gorja de la Fou.
Aproximació
Aparquem el cotxe a la població de Sant Martí de Tous i ens dirigim al castell.
Itinerari
Comencem la ruta davant del castell de Tous, agafem el carrer Bisbe Morgades i seguim per una pista asfaltada, creuarem un pont sobre la riera de Tous. Continuem pel mateix camí seguint les indicacions, més endavant hi ha una petita drecera: un petit sender/camí a mà esquerra que quasi no es veu però que ens permetrà pujar fins al santuari de Sentfores. Un cop visitat el santuari tornem a enllaçar amb el camí principal i seguim les indicacions cap a La Fou.

Enlloc de seguir per les pistes principals ens desviem per alguns camins que ens permeten veure masies i paratges de la zona, creuant també la riera de la Fou.

Arribem a la font de la Fou, una font original que quan vam visitar brollava d'allò més. Seguint per la sendera trobem la cova del Diable, i molt a prop el trencall que ens portarà cap al saltant de la Fou, un lloc extraordinari.

Enfilem el camí de tornada i seguint la ruta passem pel costat d'un mirador on val la pena assomar-se: Des d'allà podem veure el saltant de la Fou des de dalt.

Seguim passant prop de l'Aubreda, i del Torrent Cavaller, on podem llegir la seva bonica llegenda. Continuem el camí ja tenint a la vista el poble de Sant Martí de Tous, amb el castell destacant al fons.

Arribem a Sant Martí de Tous i passem per davant de l'església parroquial per a finalitzar la ruta al mateix punt d'inici, davant mateix del Castell.

ερείπιο

χώρος στάθμευσης

Aparcament Fou

Ποταμός

Pas sobre la riera de la Fou

Γέφυρα

Pont sobre la riera de Tous

Riera de la Fou

Καταρράκτης

Gorja i saltant d'aigua de la Fou

Santuari de Sentfores

Torrent Cavaller

Σταυροδρόμι

Trencall cap al saltant de la Fou

2 αξιολογήσεις

• mayebu 30 Ιαν 2016

Excursió molt maca per fer amb nanos.

• Φωτογραφίες Ignasi Perramon

Ignasi Perramon 13 Ιαν 2018

I have followed this trail  επαληθεύτηκε  View more

Ens ha agradat I sorprès aquesta ruta variada I agradable. Bonic el poble. Espectacular la gorga