1,3
2,5

59 εμφανίσεις, 3 αποθηκεύσεις

κοντά στην περιοχή Vidrà, Catalunya (España)

Sortim de Vidrà en direcció sud, per una pista que surt del carrer Ciuret, a mig camí entre el Cavaller de Vidrà --impressionant casa senyorial de muntanya de l'any 1787-- i el veïnat de la Creu de l’Arç. Creuem unes granges, passem pel costat d’una depuradora i de seguida arribem a una divisió de camins amb panells indicatius. Triem el camí de l’esquerra, un camí de tota la vida que abandona la llera del Rec del Bac del Coll, que queda a la dreta i a sota nostre, i flanqueja la muntanya, Les Roques de Santa Bàrbara, un turó damunt nostre i al sud-est de Vidrà. Seguim el camí entre alzines i roures, en descens suau i en direcció sud-est fins a l’aresta sud del turó, a tocar de la línia d’alta tensió que passa per Forat Micó, i que ens la trobem just davant nostre. La creuem per sota i acte seguit descendim fortament en direcció est, ara entre faigs, fins a la llera del riu Ges, en un bell paratge fluvial d’aigües de tonalitats verd turquesa, flaquejades de frondós bosc de ribera, amb tocs de groc, roig i ocre, ara que és tardor. Seguim per la riba dreta del riu fins trobar, molt aviat, el ben obrat pont romànic de Salgueda –romànic perquè és d’arc de mig punt, però una làpida indica any 1841. Creuem el riu pel pont i seguim baixant per la riba esquerra del riu, en direcció sud-oest. Ben aviat passem pel costat de les romanalles del Molí del Salt, a la nostra dreta i, fent una volta a oest i nord-oest, arribem al nostre destí, l’espectacular i recòndit, Salt del Molí del Salt, on les aigües impetuoses del Ges es precipiten per la tosca mil·lenària, en un amfiteatre de d’aigua, roca i boscúria, ni molt gran ni molt petit, sobretot bell i proporcionat!
Per a més informació de la zona ens remetem a la ruta 15827793, Vidrà, el Salt del Molí del Salt, el Molí del Salt, el Pont de Salgueda, el Molí Nou i Vidrà, https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/vidra-el-salt-del-moli-del-salt-el-moli-del-salt-el-pont-de-salgueda-el-moli-nou-i-vidra-15827793