-1 m
4,8
9,7 χλμ

325 εμφανίσεις, 8 αποθηκεύσεις

κοντά στην περιοχή Sant Amanç, Catalunya (España)

Comencem la caminada des de l'estació d'autobusos de Sant Feliu de Guíxols on aparquem el cotxe. Des de l'aparcament, sortim al carrer dels Enamorats i girem a l'esquerra cap a la Plaça de la Igualtat, on hi ha una rotonda on agafem la Ronda de Ponent i, just passat la riera de les Comes, girem altra vegada a l'esquerra per agafar el carrer de Pecher, direcció al Molí de Vent de les Comes i Ca la Molinera.
Anem seguint la riera de les Comes, passem per l'Horta d'en Vilaret, fins a arribar a l'alçada del mas Tranquil on agafem un sender que comença a pujar cap a l'esquerra, passant pel costat del Parc Aventura, fins que anem a sortir a una pista de terra. Agafem la pista cap a l'esquerra i anem pujant suaument per la pista, deixem dos camins a mà dreta i arribem a un encreuament de camins, Coll d'en Portes. Continuem per un camí direcció sud, sud-oest que gira tot seguit direcció nord i després cap a l'oest, Pla de ses Mòdegues, i, tot seguit, trobem un tros d'un camí romà empedrat, amb un pal indicador.
Tornem a girar, direcció sud, per un camí no massa definit, per passar per la cova de la Costa d'en Cirera. Després de visitar la cova, continuem el camí que, en alguns trams, no es veu massa clar, tot passant pel Para-dolmen i el Turó de l'Àliga. Passem per sota de la Dent del Diable i pel costat de la cova del Puig Gros i, finalment, arribem al cim del Puig Gros, on hi ha unes antenes i edificacions que malmeten i impacten el paisatge. Molt bones vistes de Sant Feliu i Platja d'Aro amb la vall del riu Ridaura i les Gavarres en primer terme, i el Pirineus amb el Canigó dominant el paisatge, al fons.
Després de contemplar el paisatge, comencem a baixar per una pista de terra, direcció sud, fins a arribar a les restes de la antiga masia Divina Pastora de la que només queden les parets mestres, encara que en prou bon estat.
Després de fer un mos per recuperar forces, continuem el camí refent un tros del camí per on hem vingut fins a arribar a un trencant, que agafem cap a l'esquerra, que ens porta fins al collet de la Mare de Déu, just a sota del Puig Gros. Agafem el camí que va baixant per la dreta i, una mica més endavant, trobem un camí a mà esquerra que, baixant una mica, porta fins a les tres fonts. Molta font, però sense gens d'aigua però, això si, un bon banc de fusta per fer un esmorzar o una bona berenada.
Tornem enrere fins a retrobar el camí i continuem. Una mica més endavant tornem a agafar un camí a l'esquerra amb un altre castell de roques i la seva cova. Tornem altre cop al camí i de seguida tornem a trobar un tros del camí romà.
Ara agafem un camí a mà esquerra, trobem un altre castell de roques marcades amb una A, passem pel costat de la Barraca de les Olles, el cau de les Olles i la Covatxa del Mas Asols, que no sabem veure, i arribem finalment fins al Para-dolmen del Mas Asols que si sabem trobar.
Reculem fins a tornar al camí i anem baixant cap a la font del Pastor. El camí es converteix en pista i continuem baixant cap a les Comes i el Mas Asols però no acabem d'arribar-hi ja que continuem baixant fins a trobar la pista que ens portarà fins al punt de sortida. La pista va seguint la riera de les Comes, però per l'altra banda que havíem fet al començament de la caminada. Passem per Can Puignau, Can Damià, el Mas Panarro, el Mas Tranquil, Can Beguer, el curiós museu de Rat Penat fins que anem a sortir a la Ronda de Ponent i a l'estació d'autobusos de Sant Feliu de Guixols.

• Toni Fornell 4 Απρ 2018

I have followed this trail  επαληθεύτηκε  View more

Ruta molt fàcil de seguir amb les explicacions -Marques del PR C 101 i PR C 101.1 variant e indicadors verticals molt correctes i explícitament la llegenda de les banderoles .Facil per anar amb nens.