redhit

3,6
7,21 χιλιόμετρα

51 εμφανίσεις, 5 αποθηκεύσεις

κοντά στην περιοχή Vrysopoyles, Thessaly (Greece)

Od doma A standardnom stazom nakon 1,3 km dolazimo do raskrsnice gde postoje dve opcije za uspon na Mitikas. Prva, najčešče korišćena, da se nastavi pravo i prvo dođe do Skale, potom spusti do prevoja ka Mitikasu i onda izvrši završni uspon kroz kuloar. Druga, koju smo mi koristili je nešto teža ali i mnogo atraktivnija. Skrenuli smo desno i stazom došli u podnožje Mitikasa. Odatle jednim manjim kuloarom dolazimo do pomenutog prevoja između Skale i Mitikasa i potom sledi završni uspon kroz drugi kuloar. Nakon uspona na Mitikas vraćamo se do prevoja i sada koristimo stazu kojom se najčešće i dolazi, penjemo se do Skale, potom nastavljamo i do Skolia i spuštamo se nazad ka domu A. Ovde se ovaj trek završava ali mi smo nakon uzimanja stvari iz doma nastavili dalje do parkinga Prioni gde nas je čekao bus kojim smo otišli na sledeće odredište, a posle ovakvog penjanja Olimpik Bič je pao kao tačka na i :) Dakle, iako je topla preporuka da se Mitikas iz Prionia penje u dva dana (jedan do doma a drugi od doma do vrha), spust se može izvesti u istom danu kako se ne bi gubilo korisno vreme. Mi smo u osvit zore krenuli iz doma i sasvim lagano, sa dosta pauza i uživanja, uspeli da se vratimo do parkinga pre mraka.
κορυφή

MITIKAS 2918 m

SKALA 2866 m

SKOLIO 2911 m

Σταυροδρόμι

Skretanje

Ukoliko nastavite pravo staza vodi prvo na Skalu a potom silazi do prevoja ka Mitikasu odakle kreće završni uspon kroz kuloar. Međutim, ukoliko se ovde skrene desno dolazi se podno Mitikasa pa se do pomenutog prevoja između Skale i Mitikasa penje kroz još jedan kuloar, što je mnogo atraktivnije, pogotovo što se prvopomenutom stazom može vratiti nazad.