2,6
5,2
10,41 χλμ

278 εμφανίσεις, 4 αποθηκεύσεις

κοντά στην περιοχή Prenafeta, Catalunya (España)

Arribem a Prenafeta per a la única carretera que hi arriba des de Montblanc. Passat el poble, continuem fins al final de la carretera, plaça de la Font d'en Guàrdies, on hi ha una esplanada a mà esquerra on es pot deixar el cotxe. Travessem la plaça de la Font d'en Guàrdies i agafem un camí a la dreta en direcció a Figuerola del Camp.
Passem tot pujant per un corriol entre masos fins a trobar una pista (de Cabra a Lilla) que creuem i continuem pujant direcció a Figuerola amb forta pendent. Deixem a mà esquerra una pista que puja cap el Castell de Prenafeta, i que també va a Figuerola, i continuem pujant en direcció a Figuerola i Miramar. Ara cal anar amb compte i agafar, tot seguit, un caminet a mà dreta que puja cap a la serra Carbonera (o Carbonària) i a la carena rocallosa de Moltó. Continuem pujant suaument fins que, en un fals planell, trobem un camí que puja per la dreta cap a la carena de Moltó on arribem en un parell de minuts.
Ara anirem seguint la carena rocallosa de Moltó cap a l'esquerra en direcció al Tossal de la Somerota i La Cogulla de Miramar. Des de la carena, esplèndides vistes de la Conca de Barberà amb Montblanc en primer terme, a les faldes de les serres de Prades, i de l'Alt Camp amb el Pla de Santa Maria i Valls amb el Montmell al fons. Al Nord, destaca el Tossal Gros de Miramar i al sud el Tossal de Somerota i La Cogulla.
Anem fent la bonica carena gaudint del paisatge fins que arribem a un coll, als peus del Tossal de Somerota, on trobem una pista. Hi ha dues opcions, pujar cap al Tossal continuant per la carena o, agafar la pista i vorejar el Tossal, direcció a Miramar i a La Cogulla. En aquest cas he agafat la pista que voreja el Tossal. Anem per la pista fins que trobem el camí que puja de Lilla i que deixem a la dreta. Fem una petita drecera a unes corbes de la pista i continuem cap a Miramar. En Arribar al coll, deixem el camí de Miramar i agafem la pista que puja per la dreta cap a La Cogulla. Tot seguit, deixem la pista i pugem per un corriol fins que arribem al cim de la Cogulla després de travessar dues vegades la pista de terra que puja al cim. Al cim hi trobem la Creu de Miramar i unes antenes que, per variar, malmeten bastant el cim. Malgrat les antenes, boniques vistes de la Conca de Barberà i l'Alt Camp amb Montblanc, Lilla, Vilaverd. La Riba, Valls i una preciosa vista aèria del caquetó poblet de Miramar.
Baixem del cim pel mateix camí però, en trobar la pista, l'agafem cap a la dreta i, tot seguit, altra vegada a la dreta, en direcció a Miramar. Una mica més avall deixem la pista i agafem el camí de l'esquerra on hi han unes indicacions de cap al poble, tot baixant, i cap a la Creu de Miramar, tot pujant. Continuem baixant cap el poble i, abans d'arribar-hi, agafem un camí a la dreta que porta a la Font de Miramar, una bonica i tranquila zona de pic-nic. Tornem a la pista i acabem d'arribar al bonic poble de Miramar. Després d'una breu visita al poble, l'església i de gaudir de la vista de l'Alt Camp des del mirador que hi ha al punt més alt del poble, al costat de l'església, reprenem el camí.
Baixem a buscar la carretera de Figuerola. Passem pel davant del Mas de les Heures i, passat el Mas, deixem la pista asfaltada i agafem una pista de terra a mà dreta, camí del Prat. Al cap d'una estona arribem a un encreuament de camins on hi ha una gran alzina, l'Alzina Grossa. Continuem per la pista direcció a Figuerola i Prenafeta. En uns 15-20 minuts arribem a un encreuament. A la dreta baixa cap a Figuerola del Camp i, a l'esquerra, puja cap al Coll de Prenafeta direcció al poble de Prenafeta.
Anem cap a l'esquerra i, en uns 10 minuts, arribem al Coll de Prenafeta. Des del coll hi ha un camí a mà dreta que en uns 20-25 minuts puja al Tossal Gros de Miramar. Un altre dels Cent Cims.
Baixem del coll cap a Prenafeta i al cap d'un moment trobem el camí, ara a mà esquerra, que puja cap a la Serra Carbonera i la carena de Moltó que hem fet de pujada. Deixem a la dreta el camí que va al Castell de Prenafeta, travessem la pista que va a Lilla i arribem a Prenafeta, plaça de la Font d'en Guàrdies, on hem començat la caminada.