lluissole

8,7
17,39 χιλιόμετρα

2227 εμφανίσεις, 38 αποθηκεύσεις

κοντά στην περιοχή Falset, Catalunya (España)

L’excursió s’inicia Falset (350 m) seguint el GR-174, que es troba davant del cementiri. El camí segueix una pista planera, asfaltada en el primer tram, ben senyalitzada. La pista s'enfila lleugerament per després baixar cap a Bellmunt, on s'hi arriba per la carretera Tp-7101. 1 h i 30 min.
A Bellmunt destaquen, a part del Museu de les Mines, la casa modernista coneguda com “El Caserón de las Minas” i les construccions de la colònia que Minas del Priorato hi va construir entre els anys 1916 i 1960. Quan s’obriren les mines, Bellmunt tenia uns 500 hab., que arribaren a ser més de 1.000 durant els anys 60, poc abans de tancar la mina Eugènia. En l’actualitat hi queden uns 300 hab. Ben a prop de la vila hi ha la mina Eugènia i també les Mines Antiga i Règia, també de plom i explotades per la mateixa companyia de Minas del Priorato. És molt recomanable fer una visita al museu de les mines i entrar a la la mina Eugènia, molt ben museïtzada.
El camí per continuar cap El Lloar, surt de l'esplanada de la mina Eugènia, seguint una bona pista entre bosc, per després continuar pel marge d'unes vinyes fins arribar en el punt on la carretera de Bellmunt a El Lloar creua el riu Siurana per un gual. falten algunes pilastres del pas per caminants i cal mullar-se els peus. Després el camí continua per l'antiga carretera, cap el coll de la Roda. Poc després del coll, el GR deixa la carretera per tornar a baixar a nivell del riu i pujar a El Lloar. Per no fer aquesta pujada i baixada vam continuar per carretera fins El Lloar, per dinar a la font Vella, just a l'entrada del poble.
El GR174, continua per la part baixa del poble, per baixar, de forma ràpida, per un corriol estret però molt ben senyalitzat, fins al riu Montsant. Si porta aigua cal mullar-se de nou els peus. El camí s'enfila ràpid cap a Gratallops, creuant la carretera poc abans d'arribar-hi. Gratallops és un petit poblet encastellat entre els rius Siurana i Montsant, que va pertànyer al monestir d'Escaladei i als comtes de Prades. A mitjans del segle XIX contava amb una població de més de 1000 hab. ara reduïda a tants sols 250.
Del total del temps marcat pel GPS s'ha de descomptar més d'una hora i mitja de visita al museu de les mines de Bellmunt i prop d'una hora de dinar. El recorregut total es pot fer en 4:30 hores.

Bellmunt Del P

M Basora

320 m altura

M Mariano

Paisatge i masia prop de Bellmunt

Mina Antiga

Riu Montsant

Creuant el Montsant

Riu Siurana

Creuant el riu Siurana, pel gual de la carretera