0,4
0,8

12 εμφανίσεις, 0 αποθηκεύσεις

κοντά στην περιοχή Les Borges Blanques, Catalunya (España)

Els Bessons, les Borges Blanques, les Garrigues, 100 cims de la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC).
Excursió que té tan de curta com d’interessant, per la panoràmica des del cim que abasta les Terres de Ponent: Segrià, la Noguera, el Pla d'Urgell, l'Urgell, la Segarra, les Garrigues, Baix Cinca i la Llitera i allarga fins al Pirineu axial que es deixa veure rere el Montsec de l’Estall, Montsec d’Ares i del Montsec de Rúbies o a ponent del Montsec de l’Estall o a llevant del Montsec de Rúbies.
Vam deixar el cotxe al Pla del Pepe, cota 533 m, entre el terme de de Les Borges Blanques, prop de Castelldans i de Cervià de les Garrigues. L’aproximació en cotxe al punt de partença a peu suggerida pel Wikiloc, quasi imprescindible!
Comencem a caminar per una pista que en direcció a llevant porta a un corral, Corral de l’Àngel Camí al mapa topogràfic de l’ICGC, cota 545 m, a 300 m a peu del punt de l’inici. Està situat al peu del turó dels Bessons, per la vessant oest. Aquí la pista es converteix en un viarany que en 400 m de distancia i 50 m de desnivell, en direcció sud-est, ens mena al coll entre els dos bessons, cota 584 m,. Aquí girem quasi 180º, en direcció nord-oest i en 10 m de distància i 15 m de desnivell ens mena al cim dels Bessons, cota 599 m.
Al cim hi ha un vèrtex geodèsic i en destaca, com hem dit, la panoràmica que a més de les cimes més altes del Pirineu, l’expansió dels Montsecs i l’amplitud de les Terres de Ponent, distingim en detall, de ponent cap a llevant: a ciutat de Lleida, les poblacions de , Bell-Lloc d’Urgell , Les Borges Blanques, Mollerussa, Bellpuig... A més de la vista des del cim, és de destacar la vegetació de matoll que cobreix el turó, composada per foixarda, garric i algun llentiscle.
La baixada la fem pel mateix camí de pujada.
En una passejada curta i de mínim desnivell, entre diversitat d’arbusts haurem gaudit d’un paisatge encomiable.