Moving time  2 ώρες 29 λεπτά

5,1
10,14 χλμ

196 εμφανίσεις, 3 αποθηκεύσεις

κοντά στην περιοχή Dos Aguas, Valencia (España)

Ruta senderista que començarem en la Font Nova de Dos Aguas, on es pot omplir les botelles aigua. Al costat esquerre de la font comença un camí cimentat, el antic camí de Macastre que anem a seguir.
Als pocs metres arribem a una bifurcació on prenem el camí de l'esquerre i tot seguit agafem el ramal de la dreta per dos vegades casí seguides que ens conduí a una casa on s'acaba el camí i comença una senda amb traces d'haver estat empedrada, com els antics camins de ferradura que comunicaven els pobles.
La senda plena de revoltes va remuntat la muntanya tenint molt bones vistes del poble de Dos Aguas a la nostra esquena.
Quan ja portem 1800 metres recorreguts i estem prop de la cota 700 ens trobem en una pista forestal, on un cartell ens indica la direcció a seguir al pic, una senda que es dirigeix a una torre elèctrica.
Des d'ací trobem unes fites de pedres on la pedra de dalt l'han pintat de roig, cosa que fa molt fàcil de seguir el sender durant uns 500 metres, on troben un altre cartell que indica a l'esquerre per la cresta i a la dreta al Pic de l'Ave.
Prenem el de la dreta, però ara es perd el sender clar que duíem i comencem a trobar només muntonets de pedra per orientar-se, fins aplegar al cordal de la serra, on tornem a trobar una senda ben definida que es dirigeix al cim que està dalt d'unes roques que ja tenim prop.
Ací trobarem unes cabres monteses escalant les pedres, un poc mes avant esta en una coveta la font del Zurgacho, on no brollava aigua.
Només ens quedaven uns pocs metres per aplegar a la caseta de vigilància i el vèrtex geodèsic del Pic de l'Ave 952 m.
Tornarem uns tres kilòmetres per la pista forestal, fins que prop d'una curva eix una senda a la dreta ben definida que es es dirigeix en poc més d'un kilòmetre a encreuament per on havíem passat a pujar.
A partir d'ací era tornar desfent el camí fet al principi.
Atenció a causa del funcionament defectuós del GPS, poden trobar-se línies rectes causades per la pèrdua parcial del senyal o puntes estranyes que no són reals, per tant cal anar amb una poca precaució al seguir la ruta.
Si utilitzes el track, t’agrairia que feres una valoració de la seua utilitat.

========================================================================

Ruta senderista que empezaremos en la Fuente Nueva de Dos Aguas, donde se puede llenar las botellas agua. Al lado izquierdo de la fuente empieza un camino cimentado, el antiguo camino de Macastre que vayamos a seguir.
A los pocos metros llegamos a una bifurcación donde tomamos el camino de la izquierda y a continuación cogemos el ramal de la derecha por dos veces casí seguidas que nos conduce en una casa donde se acaba el camino y empieza una senda con trazas de haber sido adoquinada, como los antiguos caminos de herradura que comunicaban los pueblos.
La senda llena de vueltas va remontado la montaña teniendo muy buenas vistas del pueblo de Dos Aguas a nuestra espalda.
Cuando ya llevamos 1800 metros recorridos y estamos cerca de la cota 700 nos encontramos en una pista forestal, donde un cartel nos indica la dirección a seguir al pico, una senda que se dirige a una torre eléctrica.
Desde aquí encontramos unos hitos de piedras donde la piedra de arriba lo han pintado de rojo, cosa que hace muy fácil de seguir el sendero durante unos 500 metros, donde encuentran otro cartel que indica a la izquierda por la cresta y a la derecha al Pico del Ave.
Tomamos el de la derecha, pero ahora se pierde la senda claro que llevábamos y empezamos a encontrar solo montoncitos de piedras para orientarse, hasta llegar al cordal de la sierra, donde volvemos a encontrar una senda muy definida que se dirige a la cumbre que está arriba de unas rocas que ya tenemos cerca.
Aquí encontraremos unas cabras montesas escalando las piedras, un poco mes adelante esta en una oquedad la fuente del Zurgacho, donde no brota agua.
Solo nos quedaban unos pocos metros para llegar a la caseta de vigilancia y el vértice geodésico del Pico del Ave 952 m.
Volveremos unos tres kilómetros por la pista forestal, hasta que cerca de una curva sale una senda a la derecha muy definida que se se dirige en poco más de un kilómetro a cruce por donde habíamos pasado a subir.
A partir de aquí era volver deshaciendo el camino hecho al principio.
Atención a causa del funcionamiento defectuoso del GPS, pueden encontrarse líneas rectas causadas por la pérdida parcial de la señal o puntas extrañas que no son reales, por lo tanto hay que ir con una poca precaución al seguir la ruta.
Si usas el track, te agradecería que hicieras una valoración sobre su utilidad.

Dos Aguas

Συντριβάνι

Font Nova

Panoràmica de Dos Aguas

Σημείο πληροφόρησης

cartell indicador

Τόπος στάσης

Fites roges marcant la senda