Ώρα  6 ώρες 24 λεπτά

9,6
19,2 χλμ

332 εμφανίσεις, 13 αποθηκεύσεις

κοντά στην περιοχή Mas Atxer, Occitanie (France)

RECORDA    si et posiciones sobre    " Veure més  "    (de color blau)  que es troba al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que té les fotografies de l' excursió.

Sortida - arribada: Coll de Banyuls. Per arribar agafarem la pista asfaltada que surt del poble d'Espolla (està indicat).

Anirem per la pista forestal, que marxa en lleugera pujada en direcció nord, pel costat francés. Aquesta pista ens portarà al Coll de Vallòria. Aquí creuarem la tanca que impedeix el pas de vehicles, per seguir-la en direcció a Ponent coms uns cent metres, on trobem el camí de l'aigua que baixa de les fonts del Bac de Sallafort per anar a Cotlliure.
Compartirem camí amb el GR 10 (pintura vermella i blanca), fins que trobarem una cruïlla (pal indicatiu). En aquest punt deixarem el GR i seguirem el camí de l'aigua (pintura groga) que puja al coll d'en Verderol. Passarem per la Font d'en Vergès que és la primera captació d'aigua.
Més endavant trobarem en un Rec, una nova captació i tot seguit el túnel de l'aigua que permet conservar el nivell del camí de l'aigua. Més endavant arribem a la Font d'en Cassanyes, és l'última captació d'aigua. Nosaltres continuem pel camí, fresasat i amb fites, que ens pujarà al Coll d'en Verderol (pal indicatiu).
Aquí deixarem el camí que marxa tot baixant a trobar el Coll de la Plaça d'Armes, per agafar el que marxa en direcció a Ponent ( no té senyalització de pintura, però és fressat i té fites) que ens portarà a la Font de les Colomates.
A sobre de la font marxa el camí que puja a la Jaça de les Colomates.
Un cop visitat, retornarem a la Font i pujarem pel mig del bosc de faigs (no tenim camí definit, cal buscar el millor lloc, per anar pujant fins arribar al Coll del Pal (pal indicatiu) on ens retrobem amb el GR 10. El seguirem en direcció a Llevant fins trobar un pal indicatiu, se'ns informa que estem al costat del Puig de Sallafort (cal recordar aquest punt, anirem a veure la Creu de Sallafort i tornarem).
Seguirem un petit tros el GR fins que aquest gira a Llevant. Aquí continuarem recte en direcció nord per anar al magnífic mirador de la Creu de Sallafort i retornarem a la cruïlla. Un cop al pal indicatiu seguirem el camí que marxa en direcció sud (té alguna senyal de pintura groga molt esborrada i amb fites).
La baixada, la farem per la carena de la muntanya. En alguns moments per la cara de Llevant i en altres, per la de Ponent. Passarem pel Coll de les Eres, el Puig Estela, el Puig d'en Berrest, el Refugi del Coll de Banyuls i arribarem al nostre punt de sortida.

Cartografia: Editorial Alpina, Mapa Alt Empordà Oriental i mapa del I. G. N., 2549 OT Banyuls.