Xondu

Recorded Φεβρουαρίου 2014

7,5

1934 εμφανίσεις, 60 αποθηκεύσεις

κοντά στην περιοχή Celrà, Catalunya (España)

Celrà - St Martí Vell - Els Àngels - Sant Miquel - Mina Victòria - Els Sants - Celrà

Una bona passejada amb la gosseta provant el nou gps.

Sortim, per variar, des de Celrà anant cap a Sant Martí Vell per pujar als Àngels seguint durant una bona estona l'itinerari 1 fins al mas Valldemia on deixem l'itinerari i ens dirigim al santuari els Àngels.

Després ens dirigim direcció Girona fins a la casa de les figues on trenquem cap a Sant Miquel passant pel Puig Estela. Un cop al collet d'en Figueres escollim fer el tram que alguns anomenen popularment com "infiernillo" de pujada, es pot passar per la pista del costat sinó i també arribem al castell.

Un cop a Sant Miquel ens dirigim cap a la mina Victòria on vam estar una estona voltant per la galeria 1 (amb frontal i sempre amb molta cura).

Al sortir vam aprofitar per passar pels sants.

Vam fer l'itinerari dels sants en la direcció contrària al que es proposa pujant fins al mirador del Congost on es gaudeix d'una molt bona vista.

Finalment aprofitem per passar per la font de les Escales de tornada cap a Celrà.

Els motius que li he vist per considerar de posar-la com a difícil són la distància total de la ruta i el tram de l'itinerari dels sants fet en direcció contrària al que és habitual a partir de la font del Castanyer. Fer-lo de pujada costa més que de baixada.

Castell de sant Miquel

Els Sants

Mirador del congost

Sant Joan de l'Erm / Sant Joan Salern.
Ruïnes del castell de Juià. En queda molt poca cosa: una paret i algunes pedres.
Info. sobre les espècies comunes de la riera Valldemia
En ple paissatge de les Gavarres, els 485 metres d'alçada sobre el nivell del mar permeten contemplar una destacable vista panoràmica.
La llegenda ens arriba de temps llunyans; La creença ans parla d'un romeu solter, si aconseguia que una pedreta llençada a la surera restés penjada, es casaria aquell any, a la segona, al cap de dos anys i així successivament. El desengany venia quan no se n'hi quedava cap i… Una altra versió dei a que, si quedaven penjades tres pedres seguides al surolí, aquell any esdevenia un any de bona sort.
Segons diu una antiga llegenda, a prop d'aquesta casa hi havia una inmensa alzina surera. Els joves que passaven per allà tiraven unes pedres a aquest arbre centenari i aquest tenia la virtut de fer casadors els joves. A més, els joves podien saber els anys que els faltaven per canviar d'estat segons les pedres que havien aconseguit suspendre de l'arbre.
Castell situat al cim del puig de sant Miquel. El cim d'aquest turó, de 395 metres d'alçada, és ampli i s'hi pot trobar una ermita mig enderrocada, una part de muralla medieval i la torre de guaita a la qual s'hi pot accedir a través d'unes escales de cargol. Des del cim de la torre ofereix una gran vista a totes direccions. El castell es va construir durant el segle XV i durant la Guerra de la Independència va ser testimoni important dels setges que va patir Girona (1808-1809). Més tard, entre el 1846 i 1849 es van construir dues torres de tel·legrafia òptica , de les quals no en queden restes clares. Actualment, i després d'haver passat una primera fase de restauració, es pot visitar la torre de guaita i es poden observar l'ermita (mig enderrocada) i una part de la muralla. Photosphere a google maps
Barraca mines Victoria
Galeria 2. La porta està tancada amb pany.
Galeria 3 Pou Ventilació - Galeria 1. Si entreu a la galeria 1 porteu llum, millor si porteu casco i aneu amb molt de compte i preferiblement acompanyats.
Els sants (sant Sixt i sant Hou, patrons de Celrà). http://ca.wikipedia.org/wiki/Sixt_i_Hou_de_Celrà
Font del Castanyer No raja aigua.
Mirador del Congost
Alzina de Can Verai. Un dels àrbres més grans i antics de Celrà.
Font de les escales Podeu veure'n una foto menys recent a: foto de panoramio per jreixach

4 αξιολογήσεις

• merrameu 2 Σεπ 2015

Ruta facil de seguir (tret d'un parell de llocs on he dubtat). Per mi la part mes bonica comença a partir de Sant Miquel i les vistes que hi han baixant a Celra.
    Gracies

• Φωτογραφίες Xondu

Xondu 3 Σεπ 2015

Crec que ets el primer valent que segueix una de les rutes que tinc per fer a peu de les llargues :)
    Celebro que t'hagi agradat.
    Salut.

• Φωτογραφίες Pep Armengol

Pep Armengol 20 Φεβ 2016

Em pdries donar les coordenades d'aquest indret?
    Fa anys intento retrobar-lo...
    Merci https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/celra-st-marti-vell-els-angels-sant-miquel-mina-victoria-els-sants-celra-6208305/photo-3398564

• Φωτογραφίες Xondu

Xondu 20 Φεβ 2016

Hola,
    cap problema:
    N 42° 01.098 E 002° 51.188

Altres indrets de l'itinerari dels sants són el mirador del congost:
    N 42° 01.100 E 002° 51.354

I la font del Castanyer:
    N 42° 00.984 E 002° 51.257

Entre la font del Castanyer i els sants a vegades no està gaire net el camí.
    Salut. https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/celra-st-marti-vell-els-angels-sant-miquel-mina-victoria-els-sants-celra-6208305/photo-3398564