Soniettte

5,1
10,27 χλμ

1480 εμφανίσεις, 102 αποθηκεύσεις

κοντά στην περιοχή El Bruc, Catalunya (España)

Ruta Circular sortint de la Vinya Nova i passant per la cova de l'Arcada, cova del Cabrit, coll de Mosset, canal de Migdia, coll de l'Ajaguda i camí dels Francesos.

Aparcant a la Vinya Nova, ens dirigim cap a Can Jorba, a Ponent, on seguirem el camí pels camps d'oliveres fins que, passat el torrent del Castell, atacarem Montserrat de forma solemne i amb respecte.

Després de passar el bassal del Gorg, i pel camí de la cova de l'Arcada, travessem el coll del Xincarró. Passem pel costat de la font d’en Xebret, seca en aquests dies, i pugem cap a la dreta fent llaçades i després envers el nord fins a la cova de l'Arcada. Aquesta cova és una gran balma, on es poden veure diversos nivells d’estrats. Seguidament, cap al sud, es troba amb la cova del Cabrit amb la Proa just a sobre, on podem veure utensilis de cuina i un lloc per fer-hi el jaç. Seguim cap a llevant fins al Coll de Mosset i, travessant la Canal Roja, arribem torrent de Migdia just on comença el camí equipat del Joc de l'Oca. Remuntem per la torrentera fins a trobar-nos amb el camí que, per la nostra dreta baixa del coll de l'Ajaguda. Agafem aquest camí que ens puja fins el coll. Molt a prop, a la dreta, deixem l’Ajaguda. Des d’aquí ens llancem cap avall pel camí dels Francesos, on anem a enganxar amb el camí de l'anada més endavant de Can Jorba. Fem un camí menys principal per completar els pocs metres que ens queden per arribar fins a l'aparcament.
Χώρος στάθμευσης

Aparcament Vinya Nova

Λίμνη

Bassal del Gorg

Τόπος στάσης

Camps d'oliveres

Camí de la Cova de l'Arcada

Camí dels Francesos - Baix

Cova del Cabrit

Συντριβάνι

Font d'en Xebret

Quan l'hem visitat, la font del Xebret està seca, seca.
Τόπος στάσης

Inici camí equipat Joc de l'Oca

Ποταμός

Torrent del Boixar

No hi passa pas aigua. Aquí hi vam veure una cabra amb dos cabirols petits.

Torrent del Migdia

Passa sec en aquestes dates.