N.Yamani

7,2
28,66 χιλιόμετρα

462 εμφανίσεις, 18 αποθηκεύσεις

κοντά στην περιοχή Tākar, Māzandarān (Iran)

از تهران با اتوبوسهای بلده می توان تا تاکر رفت و از آنجا مسیر شروع می شود
در بیشتر راه به جز مسیرهای مال رو، مسیری وجود ندارد! و بنابراین به همراه داشتن حداقل قطب نما ضروری به نظر می رسد، امکان بارندگی و همچنین برخورد با مه خیلی شدید در این مسیر خیلی زیاد است
تا پیش از این خط الرأس پوشش گیاهی بیشتر کوهستانی است اما به فاصله کمی در شمال این خط الراس ناگهان پوشش گیاهی به دشتها و جنگلهای معتدل شمالی تغییر پیدا می کند منظره واقعاً زیبا و همچنین چشم انداز خاطره انگیز دماوند از این خط الراس واقعاً بی همتا بود
بدون شک مهمان نوازترین انسانهایی که تاکنون در زندگی ام دیده ام عموحسن و پسرش علی در روستای میرخووند (یا میرخُمَند) بودند، کسانی که قطعاً دید من را نسبت به زندگی تغییر دادند برای اولین بار بود که آنها را می دیدیدم، عموحسین با گویش گیلکی صحبت می کرد و ما حتی نمیتوانستیم معنی حرفهای هم را به خوبی متوجه شویم ولی بی هیچ انتظاری از ما شاهانه پذیرایی کردند و آنشب را مهمان اتاق کوچکشان بودیم