Albert Lavall

2,3
4,5 χλμ

186 εμφανίσεις, 0 αποθηκεύσεις

κοντά στην περιοχή Llorts, Ordino (Andorra)

Des de l'aparcament a peu de pistes de la Coma d'Arcalís, al costat de les Basses del Port de Rat, pugem per una pista de terra fins a arribar al final on hi ha les instal·lacions d'esquí de la Portella d'Arcalís. Comencem a pujar per les pistes d'esquí, fins al comencement de la tartera del Cap de la Coma. Anem pujant per la tartera tot seguint uns punts grocs que ens van indicant el camí fins que arribem a dalt el coll de la Portella després de pujar per una forta pendent.
En arribar al coll tenim a l'esquerra el Pic d'Arcalís i a la dreta el camí que porta al Pic de Cataperdís tot resseguint la carena de la Serra del Cap de la Coma i passant per la Bretxa d'Arcalís. Excel·lents vistes des del coll de la vall del riu Tristaina, al nord, amb el tres Llacs i el Pic de Tristaina presidint la vall i, al sud, la vall del riu de l'Angonella també amb tres llacs i els Pics de l'Angonella i Cataperdis a mà dreta.
Agafem la carena de la Serra del Cap de la Coma, cap a la dreta, en direcció a la Bretxa d'Arcalís i al Pic de Cataperdís. Passem per una Taula d'Orientació que ens indica els diferents pics que es poden veure des de la carena en una panoràmica de 360º. Començant per la Pica d'Estats i girant cap a la dreta, el Pic de Montcalm, el Pic de Tristaina, el Pic de la Font Blanca, el Pic de l'Estanyó, el Pic de Casamanya, el Pic Alt de Griu, la Tossa Plana de LLes, etc., etc., entre molts d'altres.
Tot seguit arribem a dalt d'un petit turonet que separa el Coll de la Portella d'Arcalís de la Bretxa d'Arcalís, on parem a fer un mos i descansar una estoneta.
Per problemes logístics, per les fortes pendents de la zona i desconeixent del camí cap a la Bretxa, de si era millor o pitjor del que ja havíem fet, malgrat que faltés molt poc per arribar al cim (uns 250 m per la Bretxa d'Arcalís i uns 700 m pel Pic de Cataperdís), vàrem decidir fer marxa enrere i tornar pel mateix camí de pujada.
Vàrem recular cap a la Taula d'Orientació i el coll de la Portella d'Arcalís o de la Coma i varem anar baixant per la tartera del Cap de la Coma fins a arribar les instal·lacions de la Portella d'Arcalís.
Ara vam girar cap a l'esquerra a buscar la vall que baixa per les pistes per un bauxa un riu de color vermell pel ferro que hi ha a la zona. Tot baixant per la vall arribem a l'aparcament de les Basses de Port de Rat, on hem deixat el cotxe.