Miquel Garriga

Recorded Ιουλίου 2015

5,9

1195 εμφανίσεις, 38 αποθηκεύσεις

κοντά στην περιοχή Primrose, Alaska (United States)

(En el blog, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In the blog, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Alaska) Ruta el 9/07/2015; 24 km; +690 -730; 9 hores. Excursió organitzada, dins del programa de Francesc Masó, amb el següent itinerari: Primrose Landing, Primrose Creek Trail, Lost Lake, Seward. Tipus de sortida: travessa lineal; Dificultat: moderada.

Esperava poder veure la gran muntanya d’Alaska i per tant d’Amèrica del Nord, però no ha estat possible durant les excursions. Però sí que el vaig poder admirar des de l’avió el dia que vam venir.

L’inici de l’excursió d’avui és a Primrose Landing, al costat del Kenai Lake. Vaig recordant la vista magnífica del Denali. El Denali està situat al nord d’Anchorage, al paral•lel 64º04’N, i té una altitud de 6118 metres. Es tracta del cim més alt de la part nord del continent americà i és un dels set cims que fan els qui tenen com a projecte el “Seven Summits”, que proposa pujar els cims més alts de cada continent. Els altres sis cims són: l’Aconcagua (6962m) a Sud Amèrica, el Mount Vinson (4892m) al continent Antàrtic, el Kilimanjaro (5198m) a Àfrica, el Koscisuko (2228m) a Australia, l’Everest (8848m) al Àsia i el Elbrus (5642m) a Europa.

Abans de començar a caminar sentim el xiulet del tren que circula per l’altra banda del llac. Comentem amb un company que un dels aspectes més rellevants del Denali és que des de la base de la muntanya, és a dir des del punt que s’ataca l’escalada, fins al cims hi ha un desnivell de més de 5000 metres. El nom de Denali prové del que li havien assignat els indígenes i que significa “el Gran”. També es conegut com McKinley.

Ens hem posat en marxa per aquesta plana que hi ha al costat del llac... ...