2,4
4,8
9,52 χιλιόμετρα

18 εμφανίσεις, 0 αποθηκεύσεις

κοντά στην περιοχή Mendenhaven, Alaska (United States)

Aquesta ruta la darrera d'un conjunt que en un viatge de 18 dies combina caminades pel país i creuer pels fiords d'Alaska i també amb caminades en algun dels punt que visita el creuer.

Aquesta ruta la varem fer en l'escala que el vaixell va fer a JUNEAU i ens permet d'anar fins a una gelera que es troba quasi bé a nivell del mar ja que desglaça sobre el llac del mateix nom, MENDENHALL.

El trajecte des del vaixell fins a la vora del llac el fem en taxi i un cop ens deixa comencem a caminar i tenim un primer quilòmetre planer. Poc menys de dos quilòmetres més després de diversos revolts del camí arribem a un punt que el camí gira a l'esquerra però nosaltres seguim de dret.

Degut al retrocés de la gelera fet del qual n'hi ha diverses marques al punt on es troba la glacera es va allargant i el camí ha de superar alguns obstacles de pedres i arbres però que les mateixes pedres i els arbres ens ajuden a superar. Fins i tot hi ha un punt amb una corda però es supera amb certa facilitat.

El desnivell de baixada és de només 100 metres i de poc més d'un quilòmetre de llargada, però hi hem de dedicar força estona pel que hem dit. Arribats a la glacera no hi baixem del tot i ens estimem més fer una petita remuntada a un turó que ens n'ofereix una millor vista.

Per al retorn ho fem sempre pel mateix camí que a l'anada fins al punt on hem quedat amb el taxista que ens vindria a recollir.

Nota: Es qualifica de moderada pel tram que va des del camí fins la gelera. La resta molt fàcil.