Ώρα  9 ώρες 49 λεπτά

7,7
15,37 χλμ

874 εμφανίσεις, 45 αποθηκεύσεις

κοντά στην περιοχή Bareilles, Occitanie (France)

La cresta té trams aeris i preciosos, amb timbes de 600 m a banda i banda

POTS VEURE L'ÀLBUM COMPLET DE FOTOS DE LA RUTA AL GOOGLE FOTOS .
També hi trobareu els vídeos de la pujada al Sierra Morena amb tots els dubtes, indecisions i cagadéus que vaig tenir!

Una de les grans clàssiques del Pirineu i del pirineisme. El circ de la Munia o de Troumouse permet gaudir d'una bellíssima cresta entre els circs de Barroude i Troumose. Un ambient molt aeri, alguns passos divertits i la pujada a la muralla del Sierra Morena seran les grans atraccions d'aquesta ruta. A això cal sumar-hi les espectaculars vistes que es gaudiran durant tot el dia. Els circs de Troumouse, Barroude i la cara nord del Perdido seran un espectacle constant.

La ruta permet ascendir 6 tres mils i 1 dos mil nou-cents.

- PETIT PIC BLANC (2.957 m)
- HEID (3.022 m)
- PUNTA DE AIRES (3.028 m)
- TROUMOUSE (3.085 m)
- SIERRA MORENA (3.090 m)
- PEQUEÑA MUNIA (3.096 m)
- LA MUNIA (3.133 m)

No és una cresta tècnicament molt complicada però sí que cal estar acostumat a moure's en ambients molt aeris, a fer-ho durant estona i estar avesat a grimpar en espais amb certa dificultat i ambient (especialment per a la pujada al Sierra Morena).

Per arribar a la sortida cal tenir en compte que de les 8h del matí a les 19h del vespre no es deixa circular amb cotxe per la carretera a partir de l'alberg de Maillet. Nosaltres vam entrar-hi pels volts de les 12h de la nit, així que no vam tenir problema. Si no, almenys a principis de setembre, encara s'ha de pujar a peu o amb un trenet turístic que surt de l'alberg.

Al track veureu 2 aparcaments marcats amb waypoint. Habitualment sembla que es pot aparcar al de més amunt (waypoint Aparcament 2), però quan hi vam arribar nosaltres hi havia una barrera que impedia arribar-hi. Vam aparcar a l'aparcament de sota (waypoint Aparcament 1), on comença aquest track. Hi ha una petita zona habilitada com a aparcament. Està a uns 500 metres de distància del de més amunt.

Pel que fa a la ruta a les 6h ens posem en marxa. En 2 hores som al Col de la Sède sense massa complicacions. Des de lluny sembla que s'ha de superar una paret però es fa força bé seguint les fites.

Des del Col de la Sède fem un breu tram per carena i de seguida fem una baixada pronunciada per a endinsar-nos als vertiginosos Tubos de Gerbats. No ens enganyem, l'arribada als Tubos fa basarda. El fet d'entrar-hi de baixada, amb tota la timba al davant i preguntan-te per on collons passa el camí, acolloneix una mica.

Però tranquils. A mesura que et vas endinsant als Tubos el camí es deixa fer molt bé. El més important és mantenir el cap fred, no posar-se nerviós, fer les passes tranquil·lament, guardar els bastons (són un risc més per a entrabancar-se) i decantar el centre de gravetat cap a l'esquerra, cap a la paret. El camí sempre circula just per sobre d'on comença la roca.

Són 3 Tubos. El 1r impressiona a l'entrada però després es fa força bé. El 2n és el que potser impressiona més però no és pas gaire més complicat. El 3r és el més senzillet.

Sortint dels Tubos es fa un flanqueig en pujada per anar a buscar la cresta. Un cop a la cresta aquesta s'afila ràpidament en un bon tram però sense massa complicacions. La part final fins al Petit Pic Blanc és un senzill flanqueig per la banda de Troumouse. El PETIT PIC BLANC (2.957 m) viu a l'ombra dels seus companys per no superar els 3.000 m.

Continuem sense complicacions i fent un llarg flanqueig arribem al HEID (3.022 m). A partir d'allà la carena muta en una cresta afuada entre les timbes de Tromouse i Barroude. Parets de 600 m verticals a banda i banda. Cap fred i anar fent.

Coronem la PUNTA DE AIRES (3.028 m), tres mil descatalogat per no complir la prominència per... 20 cm!. Què cony, el sumem!.

A partir d'aquí encarem la part més complexa de cresta. S'afua encara més i trobem algun pas en el que cal anar amb compte, totalment abocats al buit. Altre cop, cap fred.

La part final ja es relaxa i assolim el TROUMOUSE (3.085 m). Aquí fem un descans abans d'encarar "la bèstia", el Sierra Morena. Una muralla vertical de 60 m que sembla infranquejable. Però tranquils, no és tan ferotge com sembla. Des dels seus peus superem un 1r pas de III i lleugerament extraplomat, decantats a l'esquerra de la paret nord, la que tenim davant. A partir d'aquí continuem per passos de II. Gairebé no mirem avall. Vertigen pur. Finalmemt coronem el SIERRA MORENA (3.090 m). Abraçades, gresca i xerinola!

Cal dir que hi ha qui s'encorda per a pujar el Sierra Morena. Nosaltres el vam fer a pèl, però aquí cadascú haurà de decidir com ho fa. Vist de lluny el Sierra Morena sembla infranquejable però quan ets allà veus que la paret nord no és tan vertical i té una lleugera pendent. La roca hi és bona i superat el pas de III hi ha petites terrassetes que fan que es pugui pujar força bé. Ara bé, l'ambient hi és, i és una paret estreteta. Si es fa amb corda cal assumir que els punts per assegurar-se no seran molts ni massa ferms. Però hi ha qui ho fa així.

Superat el Sierra Morena, el seu vessant sud sorprèn perquè és una senzilla passejada. A partir d'aquí trobem les primeres persones de la jornada. Fins aquí hem anat totalment sols.

Així passejant xino-xano assolim la PEQUEÑA MUNIA (3.096 m). Després una senzilla grimpada ens deixa al capdamunt del cim culminant del circ de Troumose, LA MUNIA (3.133 m).

La dotzena de persones que hi trobem, després d'estar tot el dia sols, ens semblen una gentada, així que 2 minuts per a fer les fotos i cap avall.

La baixada de la Munia és una desgrimpada que no és difícil però que requereix que no et relaxis. Arribem al Paso del Gato. La roca està molt polida pel pas de la gent així que ens agafem a la corda fixa que hi ha (també hi ha una cadena) i es baixa sense massa problemes.

Seguim avall i sense acabar d'arribar al collado de la Munia ja ens decantem a la dreta per baixar directament cap a Le Passet. Aquest pas és una paret de 8-10 m de roca llisa i relliscosa. Hi trobem una corda molt malmesa i mal ubicada (descartada). També hi ha una baga feta amb una corda per si es vol rapelar. Més a l'esquerra hi ha un clau (sembla que n'hi havia hagut 2) per si es vol rapelar per allà també. Nosaltres veiem prou factible desgrimpar per aquest punt.. Ho fem en ziga-zaga, primer cap a l'esquerra i després cap a la dreta. Com sempre, això depèn de com ho vegi cadascú. Hi ha qui rapela. Nosaltres ho vam veure prou clar per a desgrimpar (duiem corda a la motxilla).

A partir d'aquí ens endinsem en una canal força descomposta. A la part inicial és millor decantar-se a l'esquerra, per fora de la canal, seguint unes fites, que ens acabaran tornant a la canal però ja més avall. Així evitem un tram molt descompost i amb risc de que ens caiguin pedres si hi ha gent més amunt.

Superada aquesta canal ja se'ns obrirà la plana preciosa del circ de Troumose. Només ens quedarà una bellíssima passejada entre vaques, passejants i molta tora blava (ni tocar-la!).

Arribem al cotxe a les 16h contentíssims d'haver completat i gaudit d'aquesta gran clàssica del Pirineu.
Χώρος στάθμευσης

LE PASSET

PASO DEL GATO

PEQUEÑA MUNIA (3.096 m)

PETIT PIC BLANC (2.957 m)

PIC DE GERBATS

PUNTA DE AIRES (3.028 m)

SIERRA MORENA (3.090 m)

SORTIDA TUBOS GERBATS

TROUMOUSE (3.085 m)

4 αξιολογήσεις

• Φωτογραφίες badaloni74

badaloni74 13 Σεπ 2019

Quina passada i quina enveja!!!!

• Φωτογραφίες El porquet de Sant Antoni

El porquet de Sant Antoni 13 Σεπ 2019

BADALONI74: Moltes gràcies! I d'enveja res! Cap allà que has d'anar que la gaudiràs moltíssim!

• Φωτογραφίες jafaga

jafaga 19 Σεπ 2019

Hola,
    Para llegar hasta ahi, ¿Hay que coger el bus que han puesto ahora o se llega en coche?
    Gracias.

• Φωτογραφίες El porquet de Sant Antoni

El porquet de Sant Antoni 20 Σεπ 2019

JAFAGA: En coche puedes llegar hasta el albergue Maillet sin problemas. A partir de allí el acceso en vehiculo particular está restringido de 8h a 19h. En este horario sólo puedes acceder a pie o en un trenecito turístico que supongo que sólo funciona los meses turísticos. Nosotros como accedimos de noche entramos con el coche hasta el primer aparcamiento habilitado. A la salida tuvimos que avisar que nos abrieran la barrera que hay junto al albergue Maillet.