Moving time  6 ώρες 40 λεπτά

8,0
16,02 χιλιόμετρα

48 εμφανίσεις, 1 αποθηκεύσεις

κοντά στην περιοχή Servi, Catalunya (España)

Arribo a Cerbi per un camí rural (asfaltat, però estret) tot sortint d'Esterri d'Àneu. Deixo el vehicle a l'aparcament que hi ha a l'entrada del poble, ja força ple de bon matí, deu ser que és agost, però no deixa de sorprendre'm que hi hagi tanta gent en aquest racó de mon. Agafo el carrer que en forta pendent deixa a la dreta l'Esglesia de Sant Serni, a la cantonada de l'esquerra veurem l'únic cartell, marca, fita o cosa semblant durant tota la ruta. El principi és una plàcida pista fins que es creua el Torrent dels Corriols (deuen ser els que fan el bestiar) si volem arribar fins aquest punt en vehicle ho haurem de fer per la pista de La Gola, els accessos pel poble només són d'ús dels veïns. Creuat el torrent i superats uns prats, tornem a creuar el torrent, enfilem a la dreta amunt, trobem un mur a radera del qual sembla que en temps (de la guerra civil) discorria algun camí d'accés a les dures i impensables posicions del front dels pirineus situades més amunt. Un dels pocs corriols que trobem discorre paral·lel a aquest mur, en acabat el qual, ja està, no hi ha més camí ni indicació, recomano portar una bona ruta i gps (No mòbil) anem fent entre barrancs, prats i roquisars. En arribar a la zona de les Estanyeres cal decantar-se cap a la dreta per anar guanyant alçada fins a trobar una amplia i herbosa canal que ens portarà fins dalt de la Serra de Pilàs. Seguint track baixo carenejant per la Serra dels Curols, seguim el front del Pirineus i anem trobant murs i alguna trinxera, increïble, aquí dalt! arribem fins a un petit collet que hi ha passat el Pic de Sarredo. Un fort descens, fins a trobar un malmès corriol que en zig-zag ens porta a l'ampli Coll de Cerbi. A l'esquerra neix el llarg i desdibuixat (erosió? bestiar?) camí de retorn a retrobar el track de pujada. Se'ns fa etern i avorrit, però retrobem el camí de pujada i com que l'he deixat ben fitat de pujada ara ens serà més fàcil el retorn, ja sentim les esquelles de les mateixes quatre vaques que hem vist a primera hora, amb prou feines s'han mogut, que llestes! Creuem de nou el torrent, el prat i... ja som a la pista, hem estat poc més de deu hores, en moviment diria que més de vuit, hem fet moltes parades i hem perdut molt temps perdent i retrobant el track. En general aquest cim m'ha decebut força, excepte les vistes del cim i des de la carena la resta de la ruta la considero bastant lletja