Terricat

8,6
17,18 χιλιόμετρα

444 εμφανίσεις, 28 αποθηκεύσεις

κοντά στην περιοχή Setcases, Catalunya (España)

Ruta circular amb esquis de muntanya pel Pirineu Oriental a la comarca del Conflent.

Sortida i arribada a l´estació d’esquí de Vallter 2000.

Sortim del aparcament de l´estació i agafem direcció Nord per la llera del torrent que ens puja a la Portella de Mantet, trèiem pells i comencem un bonic descens per la coma de la Portella en mig d´un bosc de pins fins al refugi de l´Alemany, fem un most i tornem a posar les pells, pugem decididament en direcció Nord-Oest per una forta pala fins al coll del Pal, trèiem un xic abans del coll les pells i comencem el descens en mig d´un espès bosc de pins, triem sempre les zones amb més clarianes per baixar, agafem una dreta canal, caldrà prendre precaucions si esta gelada, avui la trobem molt bé i gaudim d´una bonica baixada. Abans d´arribar el fons de la vall, seguim un tros d´un GR fent un flanqueig a l´esquerra buscant sempre el millor pas entre el bosc. A la Moulliere des Bertronnes tornem a posar les pells i comencem a pujar al Pla de Bassibés, seguint, ara direcció Sud. Anem a buscar el riu i el seguim pel seu marge dret, el creuem i en poca estona trobem el refugi de Bassibés, continuem ara deixant a la nostra dreta el riu, pugem per la llarga coma de Bassibés fins al coll del Gegant, finalment, trèiem pells i fem l´última baixada per una dreta pala fins l´aparcament de l´estació de Vallter on acabem aquesta bonica ruta.

Ruta un xic llarga i amb un considerable desnivell, les condicions de la neu seran determinants per veure la dificultat final. Es aconsellable fer aquesta ruta amb condicions de bon temps i amb dies llargs de llum.

Les fotos estan posades seguint l´ordre de la ruta.